Brad Pitt ma zwiększyć świadomość marki De Longhi (wideo)
Włoska marka ekspresów do kawy De Longhi rozpoczyna globalne działania reklamowe pod hasłem "Something Perfetto", których ambasadorem jest aktor Brad Pitt. To największa w historii marki kampania, a udział aktora ma zwiększyć świadomość marki i "napędzić" rozwój w segmencie premium.
W czwartek ruszyła globalna kampania „Something Perfetto” marki de Longhi. Reklama telewizyjna z Bradem Pittem w roli głównej zadebiutowała wieczorem w Wielkiej Brytanii podczas eliminacji do Mistrzostw Świata między Anglią a Węgrami.
Zatrudnienie Pitta do kampanii ma na celu zwiększenie świadomości marki De Longhi oraz większy rozwój sprzedaży w segmencie premium.
Reklama przedstawia Brada Pitta na motocyklu w Los Angeles, który jedzie by odebrać torbę specjalnie palonych ziaren kawy z niezależnego sklepu, a następnie wyruszyć malowniczą trasą do domu. Potem widzimy, jak Pitt parzy kawę, jego zadowolenie ma podkreślać wysoką jakość urządzenia De'Longhi.
Pitt podąża śladami swojego partnera z Oceans Eleven, George'a Clooneya, który od 2006 roku jest twarzą konkurencyjnej marki ekspresów do kawy Nespresso.
Kampania De Longhi debiutuje w Wielkiej Brytanii. Dyrektor marketingu De'Longhi, Alex Pickering, mówi, że brytyjski rynek kawy „nie jest tak dojrzały” jak inne rynki w Europie, pozostawiając marce dużo miejsca na rozwój.
- Postrzegamy Wielką Brytanię jako naprawdę duży potencjalny rynek ekspresów do kawy, ponieważ poziom świadomości w Wielkiej Brytanii jest bardzo niski, podobnie jak penetracja gospodarstw domowych - mówi Pickering. - Ale pragnienie kawy o wspaniałym smaku jest większe niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego uznaliśmy, że teraz jest właściwy czas, aby zwiększyć świadomość i penetrację gospodarstw domowych.
Pickering twierdzi, że osoby pijące kawę w Wielkiej Brytanii dojrzały w okresie lockdownu, bo kawiarnie były zamknięte. Powołując się na dane GfK, dyrektor marketingu zauważa, że rynek ekspresów do kawy wzrósł w zeszłym roku o 27 proc., co stanowi dwukrotność tempa wzrostu z 2019 roku.
Kluczowym celem włoskiej marki – obecnie największego gracza w Wielkiej Brytanii z 32,4 proc. udziałem – jest przyczynienie się do wzrostu całego rynku ekspresów do kawy w regionie, którego wartość szacuje się na około 129 milionów funtów.
Chociaż ograniczenia są znoszone, a ludzie wracają do pracy w biurach, to zdaniem De'Longhi przyjęcie hybrydowych wzorców pracy będzie nadal zwiększać popyt na wysokiej jakości kawę w domu.
- Wcale nie widzimy spowolnienia na rynku ekspresów do kawy. Celem inwestowania w media i zatrudnienia silnego ambasadora marki, takiego jak Brad Pitt, jest skuteczne przyspieszenie wzrostu – mówi Pickering. Firmie w szczególności zależy mu na zwiększeniu wielkości segmentu premium.
Łączenie świata ekspresów z wysoką jakością kawy
Kampania, która jest wspierana przez budżet w wysokości 4 milionów funtów w samej Wielkiej Brytanii, będzie również prowadzona na platformach VOD, w mediach społecznościowych, w punktach sprzedaży w sklepach, poprzez wydarzenia PR, influencer marketing, mediach cyfrowych i na outdoorze.
Oprócz świadomości marki, Pickering będzie również mierzyć sukces kampanii pod kątem zamiaru zakupu, atrakcyjności i penetracji całego rynku w Wielkiej Brytanii.
Kampania wpisuje się w szerszą strategię marki polegającą na łączeniu świata ekspresów do kawy z wysokiej jakości ziarnami.
W tym celu De'Longhi nawiązał współpracę z kilkoma małymi producentami kawy i działa jako sklep internetowy dla niezależnych palarni poprzez swój De'Longhi Coffee Lounge, który został otwarty podczas lockdownu.
Dołącz do dyskusji: Brad Pitt ma zwiększyć świadomość marki De Longhi (wideo)