SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Brand Value Driver nagrodzony Medalem Europejskim

Brand Value Driver - badanie wartości marki stworzone przez Instytut Pentor zostało wyróżnione Medalem Europejskim przyznawanym przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Business Centre Club wyrobom i usługom, których standard jest porównywalny z poziomem europejskim, posiadają wysoką jakość oraz ugruntowaną pozycję rynkową

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 18 kwietnia w Pałacu Lubomirskich.

Instytut Pentor jest pierwszą w Polsce firmą badawczą wyróżnioną Medalem Europejskim. W IV edycji konkursu w 2002 roku Medalem nagrodzony został Audyt Bankowości Detalicznej, w VI edycji w 2003 roku P'BIS - kompleksowe badanie wizerunku i tożsamości marki, a w VIII - Pricing Navigator, pakiet badań wspomagających ustalanie strategii cenowej.

Nagrodzony Brand Value Driver dostarcza informacji niezbędnych w procesie wyceny wartości marki, produktu lub usługi. Wynikiem badania jest wskaźnik istotności marki produktu/usługi w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz wskaźnik prezentujący relatywną siłę poszczególnych marek konkurujących na danym rynku. Ponadto uzyskane w trakcie badania informacje mogą być wykorzystywane do celów pozafinansowo-księgowych. W oparciu o dostarczone wyniki badania można dokonywać optymalizacji produktów lub usług, kształtować kampanie promocyjne kładąc w nich nacisk na te elementy danej kategorii rynkowej, które są najbardziej istotne dla potencjalnych klientów oraz dokonywać segmentacji klientów.
 
Brand Value Driver jest przykładem niekonwencjalnego wykorzystania badań marketingowych. Precyzyjne oszacowania i modele statystyczne są w pierwszej kolejności wykorzystywane przez inną grupę docelową niż typowi odbiorcy badań marketingowych (np. działy marketingu), przez finansistów i konsulatów doradzających korporacjom w trakcie procesów związanych z wycenianiem wartości firm.

Wykorzystywane w ramach Brand Value Driver metody badawcze pozwalające odtworzyć model decyzyjny konsumentów i ich preferencje, nie w oparciu o proste deklaracje, lecz o szereg wyborów dokonywanych między różnymi wariantami produktu/ usługi. Tak skonstruowany proces badawczy w znacznie lepszym stopniu pozwalają odzwierciedlić realia codziennych decyzji rynkowych.

Dołącz do dyskusji: Brand Value Driver nagrodzony Medalem Europejskim

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl