Branża internetowa w 2004 roku
Największy udziały w rynku reklamy internetowej miał w 2004 roku portal Onet.pl
IAB Polska podsumował miniony rok dla branży internetowej, który okazał się bardzo udany.
Z danych IAB wynika, że wartość rynku reklamy internetowej wzrosła o 65%, a liczba reklamodawców o 45%. Wydatki gotówkowe wyniosły 87 mln zł a wartość rynku z uwzględnieniem rabatów i barterów to 150 mln zł.
W 2004 roku największy udział w rynku reklamowym miał portal Onet.pl.
Onet.pl - 39%
Ad.net - 15%
Wp.pl - 13%
Gazeta.pl - 9%
Interia.pl - 9%
ARBOmedia - 4%
O2.pl - 3%
IDMnet - 3%
IDG - 2%
inni - 3%.
Dane IAB pokazują, że najpopularniejszą formą reklamową pozostają bannery i billboardy, choć spada ich znaczenie. Rośnie tymczasem zainteresowanie e-mailingiem, pozycjonowaniem i reklamą związaną z wyszukiwaniem oraz brandmarkiem.
W 2004 roku najwięcej na reklamę wydały firmy finansowe.
Finanse - 27% (2003 - 28%)
Pozostałe - 20% (2003 - 16%)
Telekomunikacja - 20% (2003 - 29%)
FMCG - 15% (2003 - 5%)
Transport - 12% (2003 - 14%)
Technologia - 6% (2003 - 8%).
Dołącz do dyskusji: Branża internetowa w 2004 roku