„Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych po trzech kwartałach 2016 roku
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 27 731 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 55,15 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 28,79 proc. do poziomu 18 225 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał o 50,71 proc. do 14 102 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 60,31 proc. (najbardziej w zestawieniu) i wyniosła ona 13 834 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
69 823 |
27 731 |
27 731 |
133 028 |
61 835 |
61 835 |
-55,15% |
Twist |
44 330 |
18 225 |
18 225 |
64 760 |
25 593 |
25 593 |
-28,79% |
Bravo Girl |
43 988 |
14 102 |
14 102 |
58 311 |
28 611 |
28 611 |
-50,71% |
Fun Club |
38 702 |
13 834 |
13 834 |
77 732 |
34 854 |
34 854 |
-60,31% |
We wrześniu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem będącego nowym liderem magazynu „Twist” w porównaniu do września 2015 roku jednak zmniejszyła się o 30,67 proc. do 20 821 egz. Przed rokiem tytuł ten był drugi.
Na drugą lokatę spadło „Bravo” (19 759 egz.; strata wynosząca 54,17 proc. - największa w zestawieniu), a podium uzupełnia „Fun Club” (14 282 egz.; w dół o 34,20 proc.).
ZKDP |
wrzesień |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Twist |
39 994 |
20 821 |
20 821 |
79 986 |
30 031 |
30 031 |
-30,67% |
Bravo |
58 980 |
19 759 |
19 759 |
121 686 |
43 117 |
43 117 |
-54,17% |
Fun Club |
33 990 |
14 282 |
14 282 |
74 974 |
21 705 |
21 705 |
-34,20% |
Bravo Girl |
37 990 |
11 263 |
11 263 |
55 003 |
20 297 |
20 297 |
-44,51% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych po trzech kwartałach 2016 roku