Brytyjska reklama 7,5 proc. w górę, motorem wzrostu internet, prasa w dół
W 2015 roku rynek reklamowy w Wielkiej Brytanii urósł o 7,5 procent i osiągnął wartość 20,1 miliarda funtów. Najwyższy wzrost zanotował segment internetowy, na plusie były telewizja i radio, straciła za to prasa.
Statystyki dotyczące brytyjskiego rynku reklamy zostały podane przez tamtejszą organizację branżową Advertising Association.
Według obliczeń w ub.r. cały tort reklamowy w Wielkiej Brytanii osiągnął wartość 20,1 mld funtów, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 7,5 proc. Jednocześnie brytyjski rynek pozostał trzecim co do wielkości na świecie wyprzedzany jedynie przez Stany Zjednoczone i Chiny. Wynik osiągnięty w ub.r. oznacza przy okazji największy wzrost brytyjskiego rynku reklamowego od 2010 r.
Na pierwszym miejscu znalazł się segment internetowy, którego wartość oszacowano na 8,6 mld funtów, co oznacza wynik lepszy o 17,3 proc. rok do roku. Największymi graczami internetowej reklamy w 2015 r. w Wielkiej Brytanii były, co nie jest zaskoczeniem, koncerny Facebook i Google.
Według obliczeń Advertising Association w ub.r. na plusie był nie tylko obszar reklamy internetowej, ale także telewizja i radio. Reklamowe wydatki telewizyjne wzrosły o 7,3 proc. osiągając kwotę 5,3 mld funtów, natomiast radio z kwotą 592 mln funtów zanotowało wzrost na poziomie 2,9 proc.
Na przeciwnym biegunie reklamowych rozliczeń ubiegłego roku w Wielkiej Brytanii znalazła się cała tamtejsza prasa, która zanotowała wyłącznie spadki. Wydatki reklamowe w ogólnokrajowych gazetach zmalały o 11 proc. do 1,2 mld funtów, w wypadku dzienników regionalnych spadek wyniósł 6,2 proc. ( do 1,2 mld funtów). Z kolei magazyny z kwotą 942 mln funtów z reklam zanotowały wynik gorszy rok do roku o 5,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Brytyjska reklama 7,5 proc. w górę, motorem wzrostu internet, prasa w dół