Budżety kampanii interaktywnych rosną mimo widma recesji
Aż 43% marketerów planuje zwiększyć w tym roku budżety prowadzonychprzez siebie kampanii interaktywnych mimo wiszącego w powietrzuwidma recesji - wynika z badania przeprowadzonego przez PentonResearch dla Promo Magazine. Działania tego typu przybierają corazbardziej zróżnicowane formy - od reklam w grach video do marketinguwirusowego.
Przeprowadzone w lutym tego roku przez Penton Research dla PromoMagazine badanie pokazało, że 43% marketerów planuje zwiększyć w2008 roku budżety prowadzonych przez siebie kampaniiinteraktywnych, natomiast kolejnych 37% utrzyma te nakłady na tymsamym poziomie.
Kampanie interaktywne nie ograniczają się już do mailingu i czywysyłania newsletterów. O 10% wzrosła w porównaniu z ubiegłymrokiem liczba marketerów prowadzących promocje online. Ponad 20%ankietowanych realizuje akcje reklamowe w grach video, a 27%organizuje interaktywnie konkursy promocyjne. Marketerzy kontynuująteż eksperymenty w nowymi kanałami przekazów reklamowych: 25%respondentów (o 10% więcej niż w 2007 roku) deklaruje inwestowaniew marketing wirusowy, a 20% (o 6% więcej niż rok temu) - w promocjeSMS-owe.
- Dla polskich marketerów widmo recesji jest zdecydowaniebardziej odległe niż dla ich amerykańskich pracowników tej branży -komentuje wyniki badania Krzysztof Adamus, dyrektor kreatywny OpcomGrupa Eskadra. - Wydatki na reklamę osłonową wzrosły w 2007 roku oponad 40% w stosunku do roku poprzedniego i nic nie wskazuje na to,aby w bieżącym roku trend ten przyhamował - dodaje.
Z drugiej strony polscy pracownicy amerykańskich koncernówodczuwają bezpośrednio na sobie pierwsze, delikatne cięcia związaneze zbliżającą się recesją. - Od znajomego marketera wiem, że w jegofirmie zrezygnowano z lotów w klasie business na rzecz economic, acelem ich podróży są hotele z mniejszą ilością gwiazdek niżdotychczas - żartobliwie kwituje Adamus.
Dołącz do dyskusji: Budżety kampanii interaktywnych rosną mimo widma recesji