BZ WBK w 2015 r. zmieni nazwę na Santander
Bank Zachodni WBK w przyszłym roku zacznie proces rebrandingu na Santander, markę swojego większościowego udziałowca - poinformował Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK.
- Rozpoznawalność marki Santander w Polsce sukcesywnie rośnie. To zrozumiała strategia z punktu widzenia właściciela, bowiem na pozostałych rynkach działa on pod nazwą Santander - tak plany rebrandingu BZ WBK wyjaśnił Morawiecki w rozmowie z PAP. Nie sprecyzował przy tym, kiedy dokładnie może się zacząć rebranding i jak długo potrwa. Jego szacunkowe koszty mają być znane w III kwartale br.
Przypomnijmy, że Grupa Santander na polskim rynku kontroluje też Santander Consumer Bank, który jesienią ub.r. w swoich reklamach podkreślał, że z jego usług skorzystało już u nas 10 mln klientów (zobacz szczegóły). Z kolei BZ WBK od jesieni ub.r. jest reklamowany przez Kevina Spacey, któremu w ostatnich kampaniach towarzyszyli polscy aktorzy. Cennikowy budżet reklamowy banku (bez uwzględnienia internetu) w pierwszej połowie br. wyniósł 69,6 mln zł (według Kantar Media - przeczytaj cały raport).
W 2010 roku Banco Santander za 70 proc. udziałów BZ WBK zapłacił grupie Allied Irish Banks 11,67 mld zł (więcej na ten temat).
Po tym jak Banco Santander w 2010 roku kupił AIG Bank Polska, szybko usunął z rynku tę markę. Podobnie postąpił BZ WBK z marką przejętego w 2012 roku Kredyt Banku.
BZ WBK będzie kolejną dużą polską marką zastąpioną przez globalny brand, m.in. po Telekomunikacji Polskiej przekształconej w 2012 roku w Orange i Erze zmienionej w 2011 roku w T-Mobile.
Dołącz do dyskusji: BZ WBK w 2015 r. zmieni nazwę na Santander