Canal+ odkupił swoją siedzibę w Warszawie
Canal+ Polska odkupił od spółki z grupy Real Management biurowiec zlokalizowany przy Alei Generała Władysława Sikorskiego 9 w Warszawie, w którym od maja 2008 roku znajduje się główna siedziba firmy oraz centrum produkcyjno-nadawcze.
Doradcą prawnym Canal+ Polska przy tej transakcji była Kancelaria B2R LAW. Jej wartość nie została podana do publicznej wiadomości. Budynek został zaprojektowany w 2007 roku zgodnie z potrzebami Canal+ i charakteryzuje się m.in. znanym przez wszystkich warszawiaków kształtem plusa na elewacji oraz parkiem antenowym na dachu, który wieczorami rozświetla pobliską okolicę. Na 7 kondygnacjach naziemnych umieszczone zostały biura, zaawansowane centrum nadawcze oraz profesjonalne studia telewizyjne.
Zobacz także: Canal+ z promocją dla młodych ludzi
- Nasza aktualna siedziba to prawdziwe serce telewizji, w którym realizujemy większość programów emitowanych na antenach Canal+. Zakup budynku na własność pozwoli nam na kolejne inwestycje w infrastrukturę technologiczną, w tym również w nową przestrzeń biurową, którą chcemy przebudować dla naszych pracowników tak, aby jak najlepiej odpowiadała na wyzwania związane ze zmieniającym się stylem pracy - powiedziała Edyta Sadowska, prezes i dyrektor generalna Canal+ Polska.
Zobacz także: Canal+ z własnym przyciskiem na pilocie jednego z telewizorów
Nowe studio 4K
5 sierpnia w siedzibie CANAL+ uruchomiono nowe studio w pełni przystosowane do realizacji programów w jakości 4K. Jego głównym i unikalnym elementem jest ruchomy video-wall, który pozwala na dynamiczną zmianę scenografii. Ruchome panele LED pozwalają na dowolną aranżację przestrzeni – w zależności od charakteru danego programu. Nowością jest również nowe ramię kamerowe z kamerą 4K i ponad 200 czujnikami kalibracyjnymi. Pozwala to na wyświetlanie wirtualnych grafik i hologramów w najwyższej rozdzielczości w programach realizowanych na żywo.
Rosną przychody Canal+
Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln.
Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Ostatnie wyniki dotyczące Canal+ Polska pochodzą sprzed roku. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.
Dołącz do dyskusji: Canal+ odkupił swoją siedzibę w Warszawie