SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną przychody Canal+, ale firma przestała podawać liczbę abonentów

Przychody Grupy Canal+ wzrosły o 5,7 proc. w III kwartale 2023 roku i o 3,9 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Nastąpiło to dzięki dobrym wynikom Studiocanal i segmentu płatnej telewizji we Francji. W przeciwieństwie do poprzednich kwartałów, firma nie podała liczby abonentów.

W III kwartale br. przychody całej Grupy Canal+ wyniosły 1,5 mld euro. Przychody Studiocanal, wytwórni i dystrybutora filmowo-telewizyjnego wzrosły o 26,9 proc. z 92 mln euro do 115 mln euro.

Stało się tak dzięki udanym premierom kinowym „Alibi.com 2” (ponad 4 mln sprzedanych biletów) i „All Your Faces” we Francji (1,2 mln biletów). Sukces odniosły też: „John Wick 4” w Australii i Nowej Zelandii, „Martwe zło : Przebudzenie” w Wielkiej Brytanii, „Miraculum: Biedronka i Czarny Kot” oraz „Asteriks i Obeliks: Imperium smoka” w Polsce.

Przychody z płatnej telewizji rosną głównie we Francji

W branży płatnej telewizji we Francji przychody Canal+ wzrosły o 6,9 proc. z 744 mln euro w III kwartale ub.r. do 795 mln euro w III kwartale br. Na rynkach międzynarodowych ten wzrost wyniósł już tylko 0,9 proc. W analogicznym okresie zeszłego roku przychody wyniosły 583 mln euro, a na koniec września 590 mln euro.

W pierwszych 9 miesiącach roku przychody Canal+ wyniosły 4,459 mld euro. Przychody Studiocanal wzrosły o 23,6 proc. z 254 mln euro w III kwartale ub.r. do 312 mln euro w III kwartale br. Przychody Canal+ w branży płatnej telewizji we Francji wyniosły 2,378 mld euro, podczas gdy rok temu 2,301 mld euro (wzrost o 3,3 proc.). Na rynkach międzynarodowych Canal+ odnotował wzrost przychodów z 1,738 mld euro do 1,769 mld euro (wzrost o 1,7 proc.).

Canal+ ma we Francji umowy z Disneyem, Paramount Pictures, Sony Pictures, Universal Pictures i Warner Bros. Pokazuje też rozgrywki m.in. Premier League, Ligi Mistrzów, MotoGP, Top 14 i Formuły 1. Oferuje też pakiety z Netfliksem, Paramount+, DAZN i Disney+, który na polskim rynku współpracuje z Grupą Polsat Plus (Polsat Box, Polsat Box Go, Plus, Netia).

- Dobre wyniki Grupy Canal+ są wynikiem jej doskonałości operacyjnej i gotowości do dokonywania znacznych inwestycji w oryginalne treści dla kina i telewizji. Dzięki niedawnym umowom z Viu w Azji Południowo-Wschodniej, oraz z Viaplay w krajach nordyckich, Grupa Canal+ pokazała, że chce być międzynarodowym graczem w dziedzinie audiowizualnej - stwierdzili Yannick Bolloré, przewodniczący rady nadzorczej Vivendi i Arnaud de Puyfontaine, dyrektor generalny Vivendi, właściciela Canal+. 

Bez danych o liczbie abonentów

W ostatnich miesiącach Canal+ nabył 12 proc. udziałów w Grupie Viaplay, serwisie streamingowym, który wycofuje się m.in. z Polski i zamierza skoncentrować na krajach nordyckich i Holandii. Ponadto firma zwiększyła do 32,93 proc. kapitał zakładowy w MultiChoice, afrykańskim dostawcy płatnej telewizji i serwisów streamingowych. Nabyła także pozostałe 30 proc. udziałów w w SPI International. Od niedawna Canal+ jest mniejszościowym udziałowcem serwisu streamingowego Viu, który posiada 66,5 mln aktywnych subskrybentów w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej.

Firma w przeciwieństwie do poprzednich prezentacji wyników, nie opublikowała danych dotyczących liczby abonentów. Zapewniła tylko, że baza rośnie, ale nie precyzując w jakich dokładnie krajach. W pierwszym półroczu 2023 roku liczba abonentów i subskrybentów Canal+ na całym świecie zmniejszyła się o ponad 500 tys. do 25 mln. Spadki dotyczyły głównie Afryki oraz Azji Południowo-Wschodniej. Na rynkach europejskich z wyłączeniem Francji liczba klientów wzrosła z 15,8 mln do 16,1 mln. Wpływ miały na to inwestycje w Czechach i na Słowacji, gdzie Canal+ oferuje Premier League i kanał Canal+ Action. Firma uruchomiła też swój serwis w Austrii. W pierwszych dwóch kwartałach roku Canal+ zwiększył bazę abonencką w rodzimej Francji z 9,5 mln do 9,8 mln osób.

Aktualne dane dotyczące polskiego rynku nie są publikowane od ponad trzech lat. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska w czerwcu podawano, że w naszym kraju firma ma 2,7 mln abonentów. Wciąż nie zaktualizowano tej liczby.  

Dołącz do dyskusji: Rosną przychody Canal+, ale firma przestała podawać liczbę abonentów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl