SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cannes Lions 2019: trzy Grand Prix za kampanię Whoppera

Na tegorocznym festiwalu Cannes Lions trzy nagrody Grand Prix przyznano agencji FCB za akcję promującą Whoppera w Burger Kingu. Agencją roku została Wieden + Kennedy, holdingiem marketingowym roku - Omnicom, siecią reklamową roku - McCann, a najbardziej kreatywną marką - Burger King. Przedstawiamy wszystkie akcje nagrodzone Grand Prix i Złotymi Lwami.

Pracownicy Wieden + Kenedy odbierający nagrodę dla agencji roku Pracownicy Wieden + Kenedy odbierający nagrodę dla agencji roku

Nowojorska agencja FCB za kampanię promującą Whoppera w sieci gastronomicznej Burger King otrzymała Grand Prix w uznawanej za najbardziej prestiżową kategorii Titanum Lions, a także w kategoriach Mobile i Lions. Akcję nagrodzono też wieloma Złotymi Lwami w różnych kategoriach

Agencją reklamową roku została Wieden + Kennedy działająca w Portland, wyprzedzając Droga5 i nowojorski McCann. Wieden + Kennedy triumf zawdzięcza przede wszystkim nagrodom za akcję „Dream Crazy” dla Nike, który zdobyła m.in. Grand Prix w kategoriach Outdoor i Entertainment Lions for Sport.

VMLY&R Poland wśród najlepszych agencji

Najlepsze agencje wskazano też w głównych obszarach tematycznych, na które podzielono 27 kategorii konkursowych. W obszarze Zasięg wygrała VMLY&R z Kansas City przed Forsman & Bodenfors i nowojorską FCB Global, w obszarze Dobro (trzy kategorie dotyczące akcji społecznych i CSR) - polski oddział VMLY&R przed  AMV BBDO i Clemenger BBDO.

VMLY&R Poland znalazła się w czołówce tego rankingu dzięki nagrodom za akcję „Ostatni Twój Weekend” zrealizowaną wspólnie z Wavemaker, Fundacją Sukces Pisany Szminką i Papaya Films dla Gazeta.pl, Mastercard i BNP Paribas. Za tę akcję agencja zdobyła m.in. Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change i Tytanowego Lwa.

W obszarze Doświadczenie triumfowała McCann z Nowego Jorku przed RKB Communication i Leo Burnett Chicago, w obszarze Rozrywka - Wieden + Kennedy przed AKQA i UM Studios, w obszarze Rzemiosło - Droga5 przed DDB Paris i Virtue, a w obszarze Komunikacja - Wieden + Kennedy przed Droga5 i nowojorskim McCann.

Burger King najbardziej kreatywną marką

Wśród sieci agencji reklamowych pierwsze miejsce zajął McCann, wyprzedzając DDB i FCB. Natomiast holdingiem marketingowy roku został Omnicom, przed IPG i WPP.

Kreatywną marką roku obwołano Burger Kinga, a na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się Nike i IKEA.

Do tegorocznej edycji Cannes Lions wpłynęło 30 953 zgłoszeń z 89 krajów. W konkursie pojawiły się dwie nowe kategorie: Creative Strategy Lion i Entertainment Lion for Sport, po rocznej przerwie do rywalizacji o nagrody wróciły agencje z Publicis Groupe.


Wszystkie nagrody Grand Prix na festiwalu Cannes Lions 2019


Grand Prix Titanum Lions
Grand Prix Mobile Lions
Grand Prix Direct Lions

„The Whopper Detour”
Agencja: FCB
Klient / marka: Burger King



Grand Prix Print & Publishing Lions
„Tha Blank Edition”
Agencja: Impact BBDO Dubai
Klient / marka: An-Nahar


Grand Prix Radio & Audio
„Westworld: The Maze”
Agencja: 360i
Klient / marka: HBO


Grand Prix Design Lions
„Creatability”
Agencja: Google Creative Lab
Klient / marka: Google


Grand Prix Digital Craft Lions
„adDress The Future”
Agencja: Virtue
Klient / marka: Carlings


Grand Prix Film
Grand Prix Film Craft Lions

„The Truth Is Worth It”
Agencja: Final Cut
Klient / marka: „The New York Times”


Grand Prix Industry Craft Lion
„Just Do It HQ at The Church”
Agencja: Momentum Worldwide Toronto
Klient / marka: Nike


Grand Prix Brand Experience & Activation
„Changing the Game”
Agencja: McCann New York
Klient / marka: Microsoft

 

Grand Prix Outdoor Lions
„Dream Crazy - Colin Kaepernick”
Agencja: Wieden + Kennedy
Klient / marka: Nike


Grand Prix Creative eCommerce
„DO Black - The carbon limit credit card”
Agencja: RBK Communication
Klient / marka: Doconomy




Grand Prix Entertainment Lions
„5B”
Agencja: UM Studios, HWY 61 Films
Klient / marka: Johnson & Johnson


Grand Prix Entertainment for Music Lions
„This is America”
Agencja: Doomsday Entertainment
Klient / marka: Childish Gambino


Grand Prix Entertainment for Music Lions
„Bluesman”
Agencja: AKQA
Klient / marka: Baco Exu Do Blues

 

Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2019: trzy Grand Prix za kampanię Whoppera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl