Carrefour planuje wprowadzić tzw. „cichą godzinę” z myślą o klientach z autyzmem
Sieć marketów Carrefour rozważa wprowadzenie w swoich sklepach tzw. cichej godziny, najpierw w Hiszpanii. Rozwiązanie to miałoby sprawić, by osoby z autyzmem czuły się w sklepie bezpieczniej.
W trakcie tzw. cichej godziny miałyby zostać ograniczone agresywne bodźce sensoryczne, czyli głośne dźwięki, jasne światło itp., które u osób z autyzmem powodują dyskomfort. W tym czasie w markecie nie będzie emitowana muzyka ani reklamy, ekrany cyfrowe będą wyłączone, a większość świateł zostanie przyciemnionych lub wyłączonych. Dodatkowo w ciągu tej godziny mają być również wyłączone sygnały dźwiękowe przy kasach. Rozwiązanie to ma ułatwić zakupy osobom z autyzmem oraz rodzicom opiekującym się autystycznymi dziećmi.
Rozwiązanie takie wprowadziła jesienią ub.r. do swoich sklepów australijska sieć Coles. W 68 sklepach sieci w każdy wtorek pomiędzy 10:30 a 11:30. wyłączane są wszelkie komunikaty reklamowe, ściszane kasy i skanery, a personel sklepu zaprzestaje wykonywania wszelkich hałaśliwych czynności, zaś światła na sali sprzedaży zostają przyciemnione o 50 proc.
Z kolei wiosną br. „ciche godziny” wprowadził Lidl w Irlandii – obowiązują w każdy wtorek od 18 do 20. Od lipca rozwiązanie to stosuje też sieć Morrisons w Wielkiej Brytanii – w każdym z 439 sklepów, w soboty między godzinami 9 a 10.
Dołącz do dyskusji: Carrefour planuje wprowadzić tzw. „cichą godzinę” z myślą o klientach z autyzmem