Carrefour otwiera strefy z odzieżą ekologiczną
Carrefour Polska otwiera w swoich największych hipermarketach w Polsce strefy z odzieżą ekologiczną marki TEX. Obecnie jest ona dostępna w sklepach sieci w Warszawie, Katowicach, Toruniu i Wrocławiu.
Carrefour informuje, że rozszerzenie oferty odzieży wytworzonej w sposób przyjazny dla środowiska, to kolejny etap realizacji długoterminowego zobowiązania Grupy Carrefour, w którym do 2030 roku wszystkie surowce naturalne wykorzystywane w gamie odzieżowej TEX, będą pozyskiwane w sposób zrównoważony i możliwy do prześledzenia. Ponadto, sieć będzie promowała odzież ekologiczną wśród swoich klientów.
Strefy BIO marki TEX to rozbudowane ekspozycje mody i tekstyliów ekologicznych, które na stałe pojawiły się w 7 największych hipermarketach Carrefour w Polsce. Obejmują one szeroki wybór odzieży oraz bielizny kobiecej i dziecięcej, odzieży męskiej oraz tekstyliów łazienkowych, wytworzonych w sposób przyjazny dla naszej planety. Do jej produkcji wykorzystywana jest bawełna ekologiczna. Przy wytwarzaniu zwracana jest uwaga na sprawiedliwe wynagradzanie producentów. Firma dba też o dobrostan kóz, z których wełny produkowany jest kaszmir oraz promuje produkcję z wykorzystaniem materiałów poddanych recyklingowi, z użyciem mniejszej ilości wody oraz odpowiedzialnej gospodarki leśnej.
Nowe kolekcje ekologiczne marki TEX tworzone są z myślą o całych rodzinach: kobietach, mężczyznach oraz dzieciach. W stałym asortymencie BIO TEX znajduje się również wybór tekstyliów łazienkowych, m.in. ręczników czy szlafroków oraz oferta dla najmłodszych - ubranka niemowlęce oraz zestawy odzieży i bielizna dla dziewczynek i chłopców.
- Oferowanie wysokiej jakości produktów odzieżowych jest jednym z obszarów działalności biznesowej Carrefour Polska. Od wielu lat, wspólnie z Grupą Carrefour, realizujemy zrównoważoną politykę w odniesieniu do artykułów tekstylnych i zobowiązaliśmy się, że do 2030 roku wszystkie surowce naturalne wykorzystywane w gamie odzieżowej TEX będą pozyskiwane w sposób zrównoważony oraz możliwy do prześledzenia – mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy i członek zarządu Carrefour Polska. Jesteśmy przekonani, że dzięki wprowadzeniu w naszych największych sklepach dedykowanych stref z modą ekologiczną w przystępnych cenach, pomożemy naszym klientom ubierać się modnie, a jednocześnie wspólnie zadbać o zachowanie zasobów naszej planety – dodaje Lipka.
Sieć Carrefour już wcześniej angażowała się w promocję na polskim rynku działań na rzecz popularyzacji zrównoważonej polityki w zakresie odzieży i tekstyliów. W czerwcu 2018 roku Carrefour Polska przystąpił do partnerstwa na rzecz tłumaczenia na potrzeby polskiego rynku „Wytycznych OECD dotyczących należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w sektorze tekstylno-odzieżowym i obuwniczym”. Dokument, który w polskiej wersji językowej zaprezentowano w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, pomaga polskim producentom być częścią odpowiedzialnego łańcucha dostaw.
Dołącz do dyskusji: