„CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych. „Komputer Świat” zyskał najwięcej
W styczniu 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Komputer Świat”, a na czele spadków znalazł się „Chip”.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2017 roku wyniosła 72 641 egz., czyli o 5,07 proc. więcej niż w styczniu 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 46 115 egz., po spadku o 2,82 proc. - jedynym w zestawieniu.
Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zwiększył się o 15,56 proc. do 34 942 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała najbardziej w zestawieniu - o 13,87 proc. do 9 749 egz. Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego magazynu (jego ostatni numer ukaże się w kwietniu br.), a także jego wersji on-line - Chip.pl (strona internetowa i towarzyszące jej media społecznościowe znikną z rynku w lipcu br.). Tym samym wydawca zwolni cały zespół przygotowujący „Chip” i jego wydanie on-line. Powodem tej decyzji jest słaba sprzedaż miesięcznika oraz niska liczba użytkowników w internecie.
W styczniu 2017 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Komputer Świat”- było to 21,25 proc.
Jedyny spadek, wynoszący 5,08 proc., odnotował w tym ujęciu „Chip”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych. „Komputer Świat” zyskał najwięcej