„CD-Action” umocnił się na lidera sprzedaży wśród pism komputerowych
W sierpniu 2016 roku prawie wszystkie magazyny komputerowe i o grach zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „PC Format”. Jedyny wzrost zanotował będący liderem zestawienia „CD-Action”.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 89 761 egz., czyli o 4,45 proc. więcej niż w sierpniu 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 42 502 egz., po spadku o 25,38 proc. - największym w zestawieniu.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 6,93 proc. do 35 259 egz.
Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 11,06 proc. i wyniosła 8 769 egz.
sierpień | Dynamika | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
CD Action | 127 969 | 89 761 | 89 761 | 129 996 | 85 936 | 85 936 | 4,45% |
PC Format | 89 869 | 42 502 | 42 502 | 117 992 | 56 955 | 56 955 | -25,38% |
Komputer Świat | 52 998 | 35 353 | 35 259 | 51 982 | 37 950 | 37 886 | -6,93% |
Chip | 12 400 | 8 769 | 8 769 | 16 000 | 9 859 | 9 859 | -11,06% |
W sierpniu 2015 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży, a najwięcej zyskał tutaj „CD-Action” - było to 30,96 proc.Jedyny spadek, wynoszący 0,98 proc., odnotował tutaj „Chip”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
CD Action | 127 969 | 89 761 | 89 761 | 120 000 | 68 539 | 68 539 | 30,96% |
PC Format | 89 869 | 42 502 | 42 502 | 99 973 | 37 187 | 37 187 | 14,29% |
Komputer Świat | 52 998 | 35 353 | 35 259 | 51 993 | 30 826 | 30 734 | 14,72% |
Chip | 12 400 | 8 769 | 8 769 | 12 800 | 8 856 | 8 856 | -0,98% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” umocnił się na lidera sprzedaży wśród pism komputerowych
Pisanie o grach, nawet codziennie i przez wiele lat, to pisanie o grach a nie dziennikarstwo. CDA zła nie jest ale sprzedaje się tylko dzięki płycie z grami, samego pisma nikt by nie kupował bo recenzje i zapowiedzi można przeczytać w necie.
CD-Action tylko z płytą...gołe miesięczniki kosztują 8-20zł. Magazyny muzyczne bez płyt jakoś się sprzedają.
Poza tym o ile w kwestii tematyki komputerowej jest wiele specjalistycznych stron, portali, blogów to nie dotyczy to wszystkich dziedzin.
Biografia, aktualny wywiad, rzeczowy artykuł liczący kilka stron to jednak nie to samo co krótki news.
Ale im młodsi tym rzadziej czytają i głównie krótsze teksty.
Może społeczeństwa stają się coraz głupsze.