CD Projekt RED: City Interactive nie ma szans, 'Wiedźmin 2' pozostanie liderem
CD Projekt RED będzie aktywnie wspierał sprzedaż gry "Wiedźmin 2" w tym i przyszłym roku, deklaruje prezes Adam Kiciński w rozmowie z ISB. Kiciński uważa, że osiągnięcie przez grę z gatunku RPG zapowiadaną przez City Interactive lepszego wyniku będzie bardzo trudne.
"Dobrze jest aby gry robione przez Polskie firmy odnosiły sukcesy na świecie. To buduje polską branżę twórców gier. W tym kontekście życzę firmie City Interactive, żeby udało jej się odnieść jak największy sukces z ich pierwszą grą RPG. Jednak warto być też realistą odnośnie oczekiwań. Gry RPG to bardzo skomplikowany gatunek. Firm które potrafią je robić na światowym poziomie i odnosić globalne sukcesy jest kilka. Wejście do tego elitarnego grona przez City Interactive jest możliwe, ale na pewno nie będzie to proces ani łatwy ani szybki i jest on obarczony sporym ryzykiem. Dlatego sądzę, że szansa przebicia sukcesu Wiedźmina 2 zarówno pod względem jakościowym jak i sprzedażowym jest niewielka. Tym bardziej, że my wciąż nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Nie tylko ten, ale cały 2012 będzie pod znakiem Wiedźmina 2, o czym będzie można się przekonać śledząc stopniowo ujawniane informacje" - powiedział Kiciński agencji ISB.
Wcześniej spółka City Interactive, producent takich gier jak "Sniper", poinformowała w komunikacie, że podpisała z niemieckim studiem DECK13 Interactive wiążący list intencyjny , którego przedmiotem jest wspólna produkcja gry wideo z gatunku RPG (role-playing game) w wersji na Xbox®360, Sony Playstation®3 i PC.
Prezes Marek Tymiński ocenił, w rozmowie z ISB, że ten tytuł może osiągnąć większy sukces sprzedażowy niż "Wiedźmin 2", bo może być wydany równocześnie na wszystkie platformy a strategia wydawnicza będzie koncentrowała się na takich rynkach jak USA i Europa Zachodnia. Tymiński dodał, że ten projekt, jest obecnie jedną z najważniejszych inwestycji podjętych przez spółkę.
Kiciński ostrzega, że gatunek RPG ma swoją specyfikę.
"A tak mniej na poważnie. Mogę się założyć z prezesem City o symboliczną butelkę jakiejś dobrej 50 letniej whisky, że sprzedaż ich nowego RPG, w żadnym momencie życia obu produktów nigdy nie przekroczy nawet 50% sprzedaży Wiedźmina 2. Whisky możemy kupić już dziś, a za parę lat rozstrzygnąć zakład!" - zaproponował Kiciński.
Spółka CD Projekt RED miała miała 20,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2011 roku wobec 0,48 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 80,30 mln zł wobec 14,05 mln zł rok wcześniej.
Pod koniec sierpnia CD Projekt Red podał, że sprzedaż gry "Wiedźmin 2" wyniosła 949 355 sztuk. To o 24% więcej niż w analogicznym okresie wyniosła sprzedaż pierwszej części gry. Podane wyniki dotyczą sprzedaży "pudełkowej" za 5 tygodni (od premiery do końca II kwartału) uzupełnioną o sprzedaż elektroniczną (przez sieć) za 14 tygodni. Na początku przyszłego roku druga część "Wiedźmina" ma zostać wydana na konsolę X-Box. Pierwsza część serii (wydana tylko na PC) została sprzedana w ponad 1,9 mln egzemplarzy.
Gry z serii "Wiedźmin" są oparte o bestsellerową serię opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt RED: City Interactive nie ma szans, 'Wiedźmin 2' pozostanie liderem