SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ciąża bez alkoholu!

Kampania społeczna 'Ciąża bez alkoholu' organizowana przezPaństwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych rozpoczynasię na początku września i potrwa do końca roku. Kampanięzaplanował Media Concept.

Wszyscy właściciele mediów biorących udział w kampaniiudostępnili czas i powierzchnię darmowo lub po kosztachtechnicznych. Informacje o akcji ukażą się w prasie ("Polityka","Gazeta Wyborcza", "Metro", "Mamo to ja", "Będę mamą"), radiu (RMFFM, Złote Przeboje, Roxy FM, TOK FM), kinach (Multikino), telewizji(TVP, a także POS TV Thomson Technicolor w 40 placówkach sieciCarrefour w 23 miastach), Internecie (portal gazeta.pl). Kampaniawidoczna będzie także na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS(billboardy 5,04x2,38m i citylighty 1,2x1,8) oraz Clear Channel(tablice 4x3m) w 11 największych miastach Polski.

Kampania "Ciąża bez alkoholu" skierowana jest do kobiet w ciąży,przyszłych matek oraz w dalszej mierze do całego społeczeństwa. Mana celu uzmysłowienie, iż w czasie ciąży nie ma bezpiecznej dawkialkoholu, która nie zaszkodziłaby dziecku. Zawartość alkoholu wkrwi płodu jest bowiem identyczna jak zawartość alkoholu w krwiciężarnej kobiety.

Spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży może spowodować m.in.poronienie, uszkodzenie mózgu dziecka, zespół ADHD, wady serca inerek oraz wystąpienie FAS (Fetal Alcohol Syndrome- Płodowy ZespółAlkoholowy). W Polsce co roku rodzi się ok. 9 tysięcy dziecicierpiących na zaburzenia rozwojowe spowodowane kontaktem zalkoholem w czasie okresu płodowego. Z badań wynika, że w Polsce cotrzecia kobieta w wieku prokreacyjnym (18-40 lat) piła alkohol wczasie ciąży.

- Zjawisko spożywania alkoholu w ciąży jest ważnym problememspołecznym. Dlatego istotne jest zbudowanie dużego zasięgu inatężenia dla komunikatu tak, aby dotarł do możliwie najszerszejgrupy osób, także tych, które wywierają wpływ na decyzje kobiet. Wzwiązku z tym poza klasycznymi narzędziami komunikacji,wykorzystywanymi w kampanii (jak spoty telewizyjne, radiowe,reklamy prasowe i internetowe oraz nośniki reklamy zewnętrznej)sięgnęliśmy po rozwiązania mniej standardowe jak np. spotyemitowane w sieci hipermarketów Carrefour. Niewątpliwie dużymsukcesem jest nawiązanie współpracy przez Agencję (PARPĘ) zsamorządami lokalnymi. Dzięki temu do kampanii przyłączyło sięponad 600 samorządów lokalnych tj. ponad 1 wszystkich gmin wPolsce. To zaowocowało nie tylko obecnością reklam w mediachlokalnych: tv, prasa, radio, emisja spotów na dworcach kolejowych,w trakcie oczekiwania na pociąg, ale także dystrybucją materiałówedukacyjnych w postaci ulotek, broszur, filmów promującychabstynencję w ciąży. Materiały trafią do miejsc często odwiedzanychprzez kobiety jak: przychodnie zdrowia, poradnie, punktykonsultacyjne, urzędy, itp., a wiec w ręce tych, które zdecydowanierzadziej maja kontakt z klasycznymi środkami komunikacji medialnej- mówi Bartosz Nowakowski, Prezes Zarządu Media Concept.

Dołącz do dyskusji: Ciąża bez alkoholu!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl