SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Citibank Handlowy stawia na małych i średnich przedsiębiorców

Citibank Handlowy chce być bankiem małych i średnich przedsiębiorstw. Będzie zabiegał także o zamożniejszych klientów z dużych i średnich miast. Dzięki ubiegłorocznej restrukturyzacji władze spółki są przygotowane na ciężki rok i liczą, że zyski w tym roku będą podobne do tych z 2012 roku.

Nowych klientów Citibank Handlowy chce przyciągnąć wprowadzając nowe produkty. Najważniejszy kierunek rozwoju banku to digitalizacja, dzięki której klient będzie mógł mobilnie korzystać z konta. Na koniec 2012 roku z bankowości mobilnej korzystało 111 tys. klientów indywidualnych banku. Nowością ma być łatwiejszy dostęp do rachunku zagranicą, dzięki współpracy z globalną siecią Citi.

 – W połowie roku planujemy wprowadzenie systemu, który poza tym, że będzie ważnym instrumentem transformacji cyfrowej dla klientów, będzie również oknem na wprowadzenie funkcjonalności pozwalającej umiędzynarodowić naszych klientów, czyli być z naszymi klientami nie tylko w Polsce, ale również w tych krajach, do których wyjeżdżają, pracują bądź dłużej odpoczywają – podkreśla Sławomir Sikora, prezes banku.

Rok 2012 Citibank zamknął wynikiem na poziomie blisko 1 mld zł, czyli o jedną trzecią większym niż 2011. Jak podkreśla prezes, to najlepszy wynik w giełdowej historii banku. Zyski Citi na rynkach finansowych wzrosły o 93 procent. Bank osiągnął najlepsze wyniki w segmencie transakcji walutowych oraz obligacji i bonów skarbowych. Jednocześnie Sławomir Sikora zaznacza, że to zasługa również restrukturyzacji, którą bank przeprowadzał w ostatnich miesiącach.

 – Bank dzisiaj jest właściwie zorganizowany. Restrukturyzacja przygotowała bank na to spowolnienie, które nastąpiło w drugiej połowie 2012 roku, i które spodziewamy się wszyscy, że będzie również w 2013 roku. Ja dzisiaj nie przewiduje potrzeby tak dużej skali restrukturyzacji w roku 2013 – przekonuje prezes Citibanku.

Władze liczą na to, że dobre wyniki mimo wszystko uda się powtórzyć w 2013 roku. Tym razem priorytetem banku będzie pozyskiwanie nowych klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i klientów detalicznych ze średnich i dużych miast.

 – Główny sukces to budowanie relacji z klientami, zarówno korporacyjnymi, jak i z docelową dla nas grupą klientów indywidualnych, czyli klientów, którzy mieszkają w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, i którzy relatywnie cieszą się dobrą sytuacją materialną. Patrzymy również na tych, których pozycja zawodowa, perspektywy zawodowe będą czynić te osoby atrakcyjnymi dla nas klientami w przyszłości – tłumaczy Sławomir Sikora.

Dołącz do dyskusji: Citibank Handlowy stawia na małych i średnich przedsiębiorców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl