Co trzeci Polak ma smartfona, co piąty - laptopa. 0,5 proc. chce kupić iPada
31 proc. Polaków w wieku 15-64 lat korzysta ze smartfonów, a 22 proc. z laptopów. Prawie 0,5 proc. deklaruje chęć kupna iPada.
Badanie przeprowadzone przez grupę Aegis Media pokazuje, że wyświetlacz telefonu komórkowego to obecnie najczęściej używany – po telewizorze i komputerze – ekran przez Polaków. Jednocześnie m.in. szerokie możliwości multimedialne smartfonów sprawiają, że stosunkowo małą popularnością cieszą się osobne odtwarzacze mp3.
Co czterdziesty Polak w ciągu najbliższego roku chce kupić wysokiej jakości telewizor. Zamiar kupna iPada deklaruje dokładnie 0,43 proc. Polaków w wieku 15-64 lat, czyli prawie 120 tys. osób. Przenośne konsole do gier i e-czytniki książek są jeszcze mniej pożądanymi urządzeniami.
Badanie Consumer Connection System (CCS) zostało przeprowadzone przez grupę Aegis Media, w której skład w Polsce wchodzą: domy mediowie Carat i Vizeum, agencja interaktywna Hypermedia Isobar oraz agencja reklamy zewnętrznej Posterscope. Na zlecenie Aegis Media wywiady – w domach respondentów i przy użyciu laptopów – w listopadzie i grudniu ub.r. zrealizował instytut badawczy Ipsos Polska. Sondaż objął 3 tys. osób w wieku 15-64 lat, z których 1 tys. mieszka w całym kraju, a 2 tys. – w miastach mających minimum 100 tys. mieszkańców. To grupa reprezentatywna dla 27,2 mln Polaków.
Dołącz do dyskusji: Co trzeci Polak ma smartfona, co piąty - laptopa. 0,5 proc. chce kupić iPada
Zaskakuje niepopularność e-Czytników. Według badaczy to zaledwie 40 tysięczny rynek. Raczej to nie jest wynik wszechobecnej opinii, że tylko tablety nadają się do czytania.
Badania badaniami a rzeczywistość może być całkiem inna.
http://4m-wydawnictwacyfrowe.blogspot.com/