Coty testuje narzędzie do optymalizacji wydatków reklamowych w digitalu
Koncern kosmetyczny Coty prowadzi właśnie pilotaż nowego narzędzia, które pomoże efektywniej targetować reklamy w internecie. Program analizuje jakość oferty detalistów w e-commerce, na tej podstawie kieruje w odpowiednie miejsca swoje reklamy.
Narzędzie powstaje we współpracy z agencją mediową Zenith, która obsługuje budżet mediowy Coty. Testy trwają na razie na rynku brytyjskim. - E-commerce jest strategicznym priorytetem dla Coty, pracujemy z Zenith nad uzyskaniem synergii między tym kanałem a sprzedażą detaliczną - powiedział Jamie Parker, e-commerce director w dziale marek luksusowych Coty.
Coty na podbój e-commerce
Program sprawdza, jak tradycyjni detaliści sprzedają produkty Coty we własnych sklepach internetowych. Analizie podlega kilkanaście czynników, m.in. szybkość ładowania strony, dostosowanie interfejsu do mobile, udziały produktów Coty w poszczególnych kategoriach wyszukiwania. Pozyskane dane służą do kierowania reklam tam, gdzie mają szansę najwyższej konwersji sprzedażowej.
W zależności od wyników pilotażu, narzędzie będzie stopniowo wdrażane na innych rynkach.
Coty tylko w segmencie perfum odnotowało w ubiegłym roku o 17 procent lepsze wyniki sprzedaży w internecie niż w handlu tradycyjnym.
Do Coty należą takie marki jak Gucci, Rimmel, Max Factor, Adidas, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, Playboy, Sally Hansen.
Dołącz do dyskusji: Coty testuje narzędzie do optymalizacji wydatków reklamowych w digitalu