CR Media Consulting: rynek reklamy zmniejszył się o 21 proc., w dół również internet
Wartość polskiego rynku reklamowego była w drugim kwartale bieżącego roku o 21 proc. niższa niż w tym samym okresie 2008 roku - wynika z raportu Ad.media firmy CR Media Consulting. Najwięcej straciła prasa, a regres po raz pierwszy pojawił się także w internecie.
Polski rynek reklamowy zanotował w drugim kwartale bieżącego roku prawie dwa razy większy spadek niż w pierwszych trzech miesiącach - pokazuje raport Ad.media firmy CR Media Consulting. Od stycznia do marca na reklamę wydano o 11 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, podczas gdy od kwietnia do czerwca - aż o 20,9 proc. mniej. Ogółem w minionym półroczu spadek wyniósł 16,6 proc.
Od kwietnia do czerwca po raz pierwszy zmniejszyła się - w skali kwartał do kwartału poprzedniego roku - wartość rynku reklamy internetowej. Spadek dochodów reklamowych w telewizji był ponad dwa razy większy niż od stycznia do marca, a w radiu - trzy razy większy. Regres reklamowy nie był tak dynamiczny w przypadku prasy, ale i tak zanotowała ona największe straty.
CR Media Consulting prognozuje, że w całym bieżącym roku
wartość polskiego rynku reklamowego wyniesie 6,36 mld zł, będąc nie
tylko o 14,7 proc. niższą w porównaniu z ubiegłym rokiem, lecz
także nie osiągając poziomu z 2007 roku.
- Oczekujemy, że czwarty kwartał bieżącego roku przyniesie istotne
ograniczenie tendencji spadkowej, ale wzrostu wartości rynku
spodziewałbym się nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłego
roku - komentuje Maciej Chodorowski, autor raportu CR Media
Consulting.
Dołącz do dyskusji: CR Media Consulting: rynek reklamy zmniejszył się o 21 proc., w dół również internet