CR Media Consulting w rankingu ROCE 2005
CR Media Consulting jako jedna z trzech działających na rynku mediów znalazła się w rankingu ROCE 2005 r.
W rankingu ROCE (return on capital employed) za rok 2005, w którym spośród 475 największych polskich firm wybrano 100 najbardziej efektywnych, znalazły się tylko trzy firmy działające na rynku mediów, CR Media Consulting zajęła 51 pozycję w rankingu wyprzedzając między innymi spółki giełdowe, takie jak KGHM, Vistula, CCC, Teta, Tell, Novitus.
Ranking przygotowany został po analizie wyników finansowych 475 największych polskich firm (pod względem przychodów osiągniętych w 2005 r.). Dla celów rankingu wskaźnik ROCE został zdefiniowany jako stosunek zysku ze sprzedaży do wielkości zaangażowanego w firmę kapitału.
Posługiwanie się wskaźnikiem ROCE w celu określenia rentowności danego przedsiębiorstwa nie jest jeszcze na naszym rynku zjawiskiem powszechnym. Tymczasem jest to narzędzie pozwalające w precyzyjny sposób wskazać czy firma jest dobrze zarządzana, czy przyjęta strategia rozwoju jest efektywna i przede wszystkim czy przynosi realne zyski inwestorom. Mówiąc krótko, czy firma robi dobry użytek z zainwestowanego kapitału.
W rankingu dominują firmy działające w handlu (pierwsze 9 miejsc) oraz w przemyśle, mniej licznie reprezentowany jest sektor usług. Wśród firm sektora usług znalazły się tylko trzy firmy działające na rynku mediów. Oprócz CR Media Consulting w ranking ROCE znalazły się Broker FM S.A oraz Telewizja Polsat.
Ranking ROCE został przygotowany przez firmę Kolaja & Partners dla Manager Magazine - treść raportu (w PDF).
Dołącz do dyskusji: CR Media Consulting w rankingu ROCE 2005