SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W CD Projekt Red praca obowiązkowo sześć dni w tygodniu, żeby skończyć „Cyberpunk 2077”

Produkująca gry wideo spółka CD Projekt Red, należąca do notowanego na giełdzie CD Projekt, wprowadziła do listopada obowiązek pracy sześć dni w tygodniu. Celem jest ukończenie prac nad grą „Cyberpunk 2077”, której premierę wyznaczono na 19 listopada.

Jak podała agencja Bloomberg, szef CD Projekt Red Adam Badowski o wydłużeniu wymiaru pracy o jeden dzień tygodniowo poinformował pracowników w tym tygodniu. Zaznaczył, że zmiana jest obowiązkowa, dotyczy wszystkich zatrudnionych osób, a nadgodziny będą dodatkowo płatne. W takim trybie firma ma działać do listopada.

- Biorę na siebie całą krytykę za tę decyzję. Wiem, że jest to zupełne przeciwieństwo tego, co mówiliśmy i crunchu, a także tego, w co osobiście wierzę - że crunch nigdy nie powinien być rozwiązaniem. Ale wyczerpaliśmy wszystkie inne sposoby zarządzania sytuacją - stwierdził Badowski.

Crunch w slangu deweloperów gier wideo oznacza okres przed premierą gry, w którym żeby ukończyć ją i wprowadzić do sprzedaży w wyznaczonym terminie, programiści muszą pracować znacznie dłużej niż zwykle, czasami non stop.

Wiceprezes CD Projekt Marcin Iwiński w ub.r. w rozmowie z serwisem Kotaku stwierdził, że firma nie planuje wprowadzenia obowiązkowych nadgodzin dla wszystkich pracowników w związku z premierami nowych gier.

„Cyberpunk 2077” w sprzedaży od 19 listopada, rekordowa kampania reklamowa

CD Projekt w br. już dwukrotnie przekładał premierę „Cyberpunk 2077” , w połowie ub.r. wyznaczoną na kwiecień. W styczniu br. firma poinformowała, że gra trafi do sprzedaży nie 17 września, natomiast w połowie czerwca premierę przesunięto na 19 listopada.

Na początku września na konferencji prasowej prezes CD Projekt Adam Kiciński zapewnił, że „Cyberpunk 2077” ukaże się 19 listopada. - Finalizujemy (prace - przyp.), właśnie zaczęliśmy przygotowania do ostatecznej certyfikacji. Oczywiście będziemy pracować nad grą do samego końca. To olbrzymia gra. Pozostajemy na ścieżce i planujemy wydać grę 19 listopada - stwierdził.

- Zawsze są ryzyko, mówiąc filozoficznie, ale 19 listopada to jedyna data, która zakładamy i uda nam się. Nie widzę żadnych szans na zmianę tej daty - dodał.

W październiku rozpocznie się kampania reklamowa nowej gry. Początkowo będzie prowadzona w telewizji, radiu, prasie i kinach, a od listopada także na outdoorze. W internecie działania promujące grę trwają już od września.

Kampania największą intensywność osiągnie w połowie listopada. CD Projekt planuje jeszcze kilka transmisji internetowych z cyklu „Night City Wire”, w których przedstawiane będą kolejne szczegóły „Cyberpunk 2077”.

Będzie to największa akcja marketingowa w historii firmy. W maju zapowiedziano, że w kraju premiera „Cyberpunk 2077” będzie wspierana przez media i marki grupy Agora.

Przedsprzedaż lepsza niż przy „Wiedźminie 3”, zniżki nieprędko

Członek zarządu CD Projekt Michał Nowakowski poinformował, że liczba zamówionych przez graczy w przedsprzedaży kopii „Cyberpunk 2077” jest dużo wyższa niż w przypadku poprzedniej „Wiedźmina 3”, który ukazał się wiosną 2015 roku.

- Stanowczo jesteśmy w dużo lepszym miejscu niż w przypadku „Wiedźmina 3” w analogicznym okresie przed premierą - stwierdził Nowakowski.

Spółka nie planuje szybkiego stosowania zniżek od regularnej ceny gry. - Przy „Wiedźminie 3” zajęło nam dużo czasu zanim zaoferowaliśmy rabaty, a nawet wtedy nie były one duże. W przypadku „CP 2077” spodziewamy się, że zajmie nam to więcej czasu i, tak samo jak wcześniej, nawet wtedy nie będą one duże - zapowiedział Nowakowski.

CD Projekt planuje wydać więcej dodatków do nowej gry niż do „Wiedźmina 3”. Plany w tym zakresie mają zostać ogłoszone jeszcze przed premierą „Cyberpunk 2077”.

Firma nadal konserwatywnie zakłada, że w czwartym kwartale 2020 roku sprzedaż nowej gry będzie odbywała się po połowie przez internet i w formie fizycznych kopii.

- Generalnie jesteśmy konserwatywni i spodziewamy się podziału 50/50 (w czwartym kwartale 2020 roku - przyp.), jeżeli mielibyśmy to zmienić to na stronę sprzedaży online. Jeżeli chodzi o I kw. 2021 roku - z czasem, gra staje się starsza i coraz więcej sprzedaży jest realizowanej przez internet, a fizyczna sprzedaż spada. Przyszły rok będzie jednak wyjątkowy, nowa generacja konsol będzie coraz bardziej popularna. Powiedziałbym, że liczymy na nie mniej niż 50/50, prawdopodobnie więcej przez internet, ale jak dużo? Dowiemy się na koniec marca - skomentował Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt.

Pod koniec czerwca CD Projekt ogłosił, że wspólnie z Netflixem i japońskim studiem Trigger przygotuje serial anime Cyberpunk: Edgerunners” rozgrywający się w uniwersum gry wideo „Cyberpunk 2077”.

CD Projekt w pierwszej połowie br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 215,1 do 364 mln zł oraz zysku netto z 51,54 do 146,76 mln zł.

Dołącz do dyskusji: W CD Projekt Red praca obowiązkowo sześć dni w tygodniu, żeby skończyć „Cyberpunk 2077”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Ojej ale straszne..aź newsa trzeba bylo o tym? Do ONZ o prawa czlowieka wnioskowac
odpowiedź
User
zenek
Ojej ale straszne..aź newsa trzeba bylo o tym? Do ONZ o prawa czlowieka wnioskowac


Pewnie wolisz newsy o tym jak górnicy dostali parę miliardów za pracę, której nikt nie chce, nie?
odpowiedź
User
Atlass
Pewnie wolisz newsy o tym jak górnicy dostali parę miliardów za pracę, której nikt nie chce, nie?

99% firm tak działa, żeby wyrobić terminy.
Nikogo to.
odpowiedź