Cyfrowa muzyka nie wynagrodzi spadku sprzedaży płyt CD
Pomimo, że sprzedaż cyfrowej muzyki w ciągu najbliższych pięciu latbędzie stale rosła, to nie wynagrodzi ona wytwórniom spadkusprzedaży płyt CD.
W ciągu najbliższych pięciu lat internet osiągnie poziom ponad1/3 całego rynku sprzedaży muzyki - informuje serwis Radio Ink,powołując się na prognozę firmy badawczej Jupiter Research.
W 2012 roku wydatki na zakup muzyki w sieci mają wynieść 3,4miliarda dolarów. Jednak przy jednoczesnym spadku sprzedaży płytCD, oznacza to, że do tego czasu wytwórnie w sumie będą notowałymniejsze dochody.
Według analityków z Jupiter Research, internet będzie zastępowałsprzedaż tradycyjną w przypadku wielu, ale nie wszystkichkonsumentów. W związku z tym serwisy typu Napster czy Rhapsodywciąż będą miały na muzycznym rynku pozycję niszową.
źródło: Radio Ink
Dołącz do dyskusji: Cyfrowa muzyka nie wynagrodzi spadku sprzedaży płyt CD