Czas reklamowy w trakcie Super Bowl 2009 prawie wyprzedany
Amerykańska telewizja NBC sprzedała już 85 procent czasureklamowego w trakcie przyszłorocznego Super Bowl.
Pomimo obaw o wielkość budżetów marketingowych w czasachgospodarczego kryzysu, cena jednego spotu dochodziła nawet do 3milionów dolarów - informuje serwis WSJ.com.
NBC poinformowała, że dysponuje już tylko dziesięcioma30-sekundowymi spotami w trakcie transmisji z finału rozgrywek ligifootballu amerykańskiego NFL, który 1 lutego 2009 roku zostanierozegrany w Tampa Bay na Florydzie. We wcześniejszych latach w tymsamym momencie stacje miały wyprzedaną około połowę reklamowegoczasu.
Za wiele z już sprzedanych spotów płacono 3 miliony dolarów, astacja liczy, że za pozostałe zgarnie co najmniej takie samepieniądze.
Takie zainteresowanie reklamodawców wynika m.in. z sukcesutegorocznego Super Bowl, pokazywanego na antenie stacji Fox. Meczprzyciągnął przed ekrany 97,5 miliona widzów i był drugimnajchętniej oglądanym wydarzeniem w historii amerykańskiejtelewizji.
Wówczas średnia cena jednego spotu wyniosła 2,7 miliona dolarów.W trakcie przyszłorocznego finału powinna ona być o około 10procent wyższa.
źródło: WSJ.com
Dołącz do dyskusji: Czas reklamowy w trakcie Super Bowl 2009 prawie wyprzedany