Czasopisma w górę
Światowe wydatki na reklamy w czasopismach zwiększyły się w ubiegłym roku o 2,7 procenta.
Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej (International Federation of the Periodical Press - FIPP) prognozuje, że do 2010 roku tempo wzrostu utrzyma się na średnim rocznym poziomie 3,4 procenta - informuje serwis Media Life.
Czasopisma tracą jednak udziały pod względem wydatków reklamodawców na wszystkie media. W latach 2006 - 2010 mają one spaść z 12,5 do 11,4 procenta. Z drugiej strony będą one sobie radzić lepiej od prasy codziennej, w przypadku której w ciągu najbliższych trzech lat wydatki na reklamę będą co roku rosły średnio tylko o 2,8 procenta.
Z danych FIPP wynika również, że wydatki na reklamy w czasopismach w Chinach, w latach 2001 - 2006 zwiększyły się ponad dwukrotnie (ze 145 do 375 milionów dolarów), a w roku obecnym sięgną poziomu 515 milionów dolarów. Dla porównania, na rynku amerykańskim w okresie 2001 - 2006 wydatki te wzrosły z 21,5 do 25,2 miliarda dolarów, a w tym roku wyniosą 28,3 miliarda dolarów.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Czasopisma w górę