Debata w TVP chętniej oglądana niż w TVN
"Wieczór wyborczy" w TVP oglądało średnio 3,7 mln Polaków a w TVN 1,65 mln. Z reklam telewizja TVN zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.
Prognozy wyników niedzielnych wyborów parlamentarnych polscy widzowie mogli śledzić w studiach wyborczych przygotowanych przez TVP1 oraz wspólnie przez TVN i TVN 24.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research rywalizację o widzów wygrała telewizja publiczna. Pierwszą część studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 - trwającego mniej więcej do godziny 23 - oglądało średnio 3,7 mln Polaków którzy ukończyli 18 lat. W tym samym czasie relacje zorganizowaną przez TVN i TVN24 oglądało średnio 1,65 mln pełnoletnich Polaków.
Total Individuals | |||||
Channel | Start time | End time | AMR | AMR % | SHR % |
TVP1 | 19:54:52 | 22:53:10 | 3 996 498 | 11,16% | 26,63% |
23:23:12 | 24:56:06 | 1 153 306 | 3,22% | 27,14% | |
Average TVP1 | 3 022 503 | 8,44% | 26,69% | ||
TVN | 19:50:05 | 23:11:14 | 1 696 618 | 4,74% | 11,66% |
Average TVN | 1 696 618 | 4,74% | 11,66% |
Znacznie większa była liczba osób która choć na chwilę zechciała zapoznać się z tym co dzieje się w studiach wyborczych - zasięg studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 wyniósł 14,82 mln pełnoletnich Polaków, zaś zasięg audycji zorganizowanych przez TVN i TVN24 8,6 mln.
W czasie pierwszej godziny (20-21) Studio wyborcze w TVP1 oglądało średnio 4,37 mln dorosłych widzów, zaś łączna widownia obu stacji TVN wyniosła w tym czasie średnio 1,83 mln. Co ciekawe w tym samym czasie (20-21) w TVP2 trwała końcowa relacja z finału ME siatkarek i przyciągnęła ona 4,69 mln dorosłych widzów.
Kolejna godzina studia wyborczego (21-22) to naturalny spadek widowni relacji wyborczych (odpowiednio TVP1: 3,71 mln, TVN i TVN 24 łącznie: 1,73 mln) TVP 2 zaś, mimo iż sam mecz zakończył się przed 21 i w tej godzinie nadawane były jedynie rozmowy i relacje po meczu, zebrała w tym czasie jeszcze 3,62 mln. dorosłych widzów.
Ostatnia godzina pierwszej części relacji wyborczych (22-23) to już tylko średnio 3 mln widzów TVP1 i 1,33 mln łącznie w obu TVN-ach. W tej godzinie łączna widownia TVP2 i Polsatu wyniosła 4,04 mln widzów.
Jak wynika z tych samych danych telewizja TVN z reklam zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.
Wieczór Wyborczy w TVN oglądało więcej kobiet niż mężczyzn. W TVP 1 struktura widzów rozłożyła się niemal równomiernie.
Kanał | Początek | Koniec | Profile | Profile DetailsVariable | ADH % |
TVP1 | 19:54:52 | 22:53:10 | Sex | Males | 48,85% |
Females | 51,15% | ||||
Age | 4-9 lat | 1,06% | |||
10-15 lat | 2,75% | ||||
16 - 19 | 2,60% | ||||
20 - 24 | 2,96% | ||||
25 - 29 | 3,89% | ||||
30 - 34 | 4,76% | ||||
35 - 39 | 4,20% | ||||
40 - 44 | 6,93% | ||||
45 - 49 | 10,42% | ||||
50 - 54 | 9,80% | ||||
55 - 59 | 9,59% | ||||
60+ | 41,03% | ||||
City size | Rural | 38,26% | |||
< 50 tys. | 25,45% | ||||
50-100 tys. | 7,46% | ||||
100-200 tys. | 6,92% | ||||
> 200 tys. | 21,91% | ||||
Education | Low | 49,53% | |||
Secondary | 32,34% | ||||
High | 14,32% | ||||
Other | 3,81% | ||||
23:23:12 | 24:56:06 | Sex | Males | 48,90% | |
Females | 51,10% | ||||
Age | 4-9 lat | 0,63% | |||
10-15 lat | 2,06% | ||||
16 - 19 | 1,96% | ||||
20 - 24 | 4,28% | ||||
25 - 29 | 5,34% | ||||
30 - 34 | 8,41% | ||||
35 - 39 | 2,07% | ||||
40 - 44 | 10,16% | ||||
45 - 49 | 14,26% | ||||
50 - 54 | 9,62% | ||||
55 - 59 | 13,63% | ||||
60+ | 27,58% | ||||
City size | Rural | 28,18% | |||
< 50 tys. | 28,40% | ||||
50-100 tys. | 9,39% | ||||
100-200 tys. | 8,75% | ||||
> 200 tys. | 25,28% | ||||
Education | Low | 42,31% | |||
Secondary | 34,64% | ||||
High | 20,36% | ||||
Other | 2,69% | ||||
TVN | 19:50:05 | 23:11:14 | Sex | Males | 42,19% |
Females | 57,81% | ||||
Age | 4-9 lat | 0,57% | |||
10-15 lat | 3,97% | ||||
16 - 19 | 4,33% | ||||
20 - 24 | 4,39% | ||||
25 - 29 | 8,64% | ||||
30 - 34 | 7,33% | ||||
35 - 39 | 7,23% | ||||
40 - 44 | 8,34% | ||||
45 - 49 | 10,20% | ||||
50 - 54 | 12,23% | ||||
55 - 59 | 9,33% | ||||
60+ | 23,44% | ||||
City size | Rural | 24,78% | |||
< 50 tys. | 19,61% | ||||
50-100 tys. | 7,06% | ||||
100-200 tys. | 10,64% | ||||
> 200 tys. | 37,92% | ||||
Education | Low | 48,21% | |||
Secondary | 33,27% | ||||
High | 13,97% | ||||
Other | 4,55% |
Dołącz do dyskusji: Debata w TVP chętniej oglądana niż w TVN