Zwolenników dekoncentracji w mediach najwięcej wśród młodych, przeciwników prawie dwukrotnie więcej
Dekoncentrację kapitałową w mediach popiera 23,1 proc. Polaków, a przeciw jest 40,9 proc. Zwolenników najwięcej jest wśród osób młodych, a przeciwników - wśród mężczyzn, osób dużo zarabiających i mieszkających w dużych miastach.
W sondażu przeprowadzonym przez SW Research dla serwisu internetowego „Rzeczpospolitej” wśród 800 Polaków aż 36 proc. ankietowanych stwierdziło, że nie ma zdania na temat dekoncentracji kapitałowej w branży mediów.
Największe odsetki przeciwników tej koncepcji jest wśród osób żyjących w miastach mających od 200 do 499 tys. mieszkańców (51 proc.), ludzi zarabiających ponad 5 tys. zł miesięcznie (48 proc.) i mężczyzn (43 proc.).
Wśród osób w wieku ponad 50 lat przeciw dekoncentracji jest 50 proc., a wśród mających do 24 lat - 30 proc. Taką postawę deklaruje 18 proc. ludzi z najniższym wykształceniem i 44 proc. tych z wyższym wykształceniem.
Przepisy dotyczące dekoncentracji kapitałowej w mediach są obecnie przygotowywane przez zespół ekspertów z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Według niedawnych nieoficjalnych informacji poziom dopuszczalnej koncentracji kapitałowej ma zostać ustalony na 15-20 proc. Politycy PiS zapowiadają, że projekty tych regulacji trafią do Sejmu jesienią br.
Dołącz do dyskusji: Zwolenników dekoncentracji w mediach najwięcej wśród młodych, przeciwników prawie dwukrotnie więcej