Dentsu sprzedaje swoją główną siedzibę w Tokio
Holding reklamowy Dentsu zawarł przedwstępną umowę na sprzedaż budynku swojej siedziby głównej w Tokio. To element szerszej restrukturyzacji biznesu koncernu.
Dentsu zawarło przedwstępną umowę sprzedaży swojej głównej siedziby w Tokio. Nie ujawniono nazwy nabywcy.
Serwis mingtiandi.com podaje, że firma ogłosiła, że jej rada dyrektorów zatwierdziła sprzedaż 48-piętrowej siedziby firmy w Tokio, potwierdzając, że otrzymała ofertę zakupu aktywów w dniu 28 czerwca. Z informacji serwisu wynika, że do końca tego miesiąca Dentsu sfinalizuje umowę kupna-sprzedaży z lokalnym gigantem deweloperskim Hulic za kwotę około 3 miliardów dolarów.
W swoim oświadczeniu dla giełdy w Tokio Dentsu poinformowało, że zamierza wydzierżawić od nowego właściciela tylną powierzchnię w zabytkowej wieży z 2002 roku w dzielnicy Shiodome w oddziale Minato na okres 11 lat.
Po zaksięgowaniu 1,3 miliarda dolarów straty w 2020 roku , Dentsu spodziewa się odnotować zysk w wysokości 800 milionów dolarów po zakończeniu transakcji. Transakcja miałaby jednorazowy pozytywny wpływ na dochód operacyjny w wysokości 87 miliardów jenów japońskich i wygenerowałaby zysk netto przypadający akcjonariuszom w wysokości 59 miliardów jenów japońskich. Po sprzedaży grupa będzie nadal wykorzystywać budynek jako swoją siedzibę.
Z wynajmowanej powierzchni mieliby korzystać pracownicy holdingu - obecnie ok. 20 proc. z nich dojeżdża do biura. Przed wybuchem pandemii w biurze Dentsu pracowało około 9000 pracowników.
Zbudowany na 17 244 metrach kwadratowych z widokiem na Zatokę Tokijską, Dentsu Building ma całkowitą powierzchnię 231 701 metrów kwadratowych
O planie sprzedaży siedziby holdingu po raz pierwszy poinformowano w styczniu tego roku. Dentsu wyznaczyło JLL do pomocy w sprzedaży aktywów potencjalnym inwestorom.
Dołącz do dyskusji: Dentsu sprzedaje swoją główną siedzibę w Tokio