SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney Channel liderem, ale traci, Nick zyskał najwięcej

W maju br. liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych - tak jak rok wcześniej - był Disney Channel, ale zanotował on spadek. Najwięcej stracił jednak kanał CBeebies, a liderem wzrostu pozostaje cały czas Nickelodeon.

Stacja Disney Channel miała w maju br. 0,94  proc. udziału w rynku, o 18,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Na druga pozycję z trzeciej awansował siostrzany Disney XD z wynikiem 0,83 proc. (wzrost o 4,5 proc.). Na trzecie miejsce z drugiego spadł z kolei Cartoon Network (0,74 proc., spadek o 12,5 proc.)

Największy wzrost zanotował tradycyjnie zajmujący czwarte miejsce Nickelodeon, którego wynik poszedł do góry o 89,7 proc. do 0,57 proc. Rok wcześniej kanał ten zajmował miejsce szóste. Nadawca Nickelodeona po sukcesie tej stacji wprowadził na rynek kanał dla młodszych dzieci Nick Jr., który nadaje od końca ub.r., a na początku czerwca br. dołączył do Cyfrowego Polsatu (więcej na ten temat).

Liderem spadku w segmencie był natomiast obecny na przedostatnim, dziewiątym miejscu kanał BBC CBeebies (0,09 proc., spadek o 81 proc.). W maju ub.r. plasował się on pozycji piątej. W lutym br. kanał ten zniknął z Cyfrowego Polsatu, włączony został do mającej mniej abonentów platformy N.

maj wszyscy 4+
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 69 536 1,154 52 922 0,936
Disney XD 48 028 0,797 47 115 0,833
Cartoon Network 51 031 0,847 41 918 0,741
Nickelodeon 18 097 0,300 32 178 0,569
MiniMini 47 251 0,784 30 696 0,543
Playhouse Disney - - 28 681 0,507
Polsat JimJam 9 598 0,159 13 984 0,247
Boomerang 12 698 0,211 12 564 0,222
BBC CBeebies 26 902 0,447 4 833 0,085
ZigZap/Hyper 7 851 0,130 4 294 0,076


Biorąc pod uwagę tylko widzów między 4. a 15. rokiem życia liderem był Disney XD z wynikiem 6,58 proc., po wzroście o 5,8 proc., a na drugim miejscu znalazł się Disney Channel (6 proc., spadek o 27,6 proc.). Trzecie miejsce zajął Cartoon Network (5,51 proc., spadek o 13,7 proc.). Największym wzrostem w tej grupie pochwalić się mógł nie Nick, ale Polsat JimJam (do góry o 65,8 proc.), a największa strata dotknęła CBeebies (zanotował spadek o 73,1 proc.). 

maj wszyscy 4-15
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney XD 29 378 6,215 29 582 6,575
Disney Channel 39 112 8,275 26 969 5,995
Cartoon Network 30 158 6,380 24 772 5,506
Nickelodeon 12 011 2,541 16 712 3,715
Playhouse Disney  - 13 583 3,019
MiniMini 23 000 4,866 12 900 2,867
Polsat JimJam 4 166 0,881 6 571 1,461
Boomerang 5 873 1,243 5 822 1,294
BBC CBeebies 9 152 1,936 2 340 0,520
ZigZap/Hyper 3 721 0,787 1 824 0,405


Największą popularnością w najchętniej oglądanym kanale dziecięcym - stacji Disney Channel - cieszył się w zeszłym miesiącu film “Lemoniada gada”.
Zgromadził on ok. 430 tys. widzów.

Raport top programów
Disney Channel wszyscy 4+
Program AMR SHR %
LEMONIADA GADA 425 687 8,980
POWODZENIA CHARLIE 370 322 7,408
AUTA /FILM ANIM.USA/ 249 566 2,242
SLONECZNA SONNY 242 478 2,399
HANNAH MONTANA 219 317 3,900
HIGH SCHOOLMUSICAL2 213 654 2,365
ZEKE I LUTHER 212 825 4,759
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE 198 793 3,481
FINEASZ I FERB 191 587 3,170
TANIEC RZADZI! 190 746 1,920

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.

Dołącz do dyskusji: Disney Channel liderem, ale traci, Nick zyskał najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl