Disney najmocniej angażuje emocje odbiorców
Koncern medialny The Walt Disney Company otwiera ranking MBLM, najbardziej angażujących emocjonalnie odbiorców marek.
Po raz drugi od 2019 roku Disney zajął Pierwsze miejsce w badaniu MBLM Brand Intimacy Study, największym badaniu marek opartym na emocjach konsumenckich, które w tym roku ma swoją 12. odsłonę.
Model Brand Intimacy firmy MBLM wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy tego, jak konsumenci wiążą się z ponad 600 globalnymi markami, których używają i które kochają. Do przygotowania zestawienia wykonano analizę 1,4 miliarda słów używanych przez konsumentów.
Zobacz: Disney wprowadza do sprzedaży kolekcję Disney Home
- Marki medialne i rozrywkowe nadal dobrze prosperują, prawdopodobnie dzięki potrzebie ucieczki, wygody i natychmiastowej gratyfikacji. Pozycja Disneya na szczycie świadczy o odporności branży medialnej i rozrywkowej w bezprecedensowych czasach. Marka udowodniła, że jest w stanie nadal oddziaływać na konsumentów i tworzyć głębokie, intymne więzi i relacje, nawet w rozdrobnionym środowisku medialnym - opisuje wyniki Mario Natarelli, partner zarządzający MBLM.
Zobacz: Disney+ rusza z promocją w Polsce. Jest pierwszy spot (wideo)
Za Disneyem znalazły się kolejno Tesla, Apple, Sony, YouTube, Mercedes, Trader's Joe, Netflix, Sega i Android.
W drugiej dziesiątce znalazły się Nintendo, Porsche, Jaguar, Costco, Mazda, Amazon Prime, H&M, Amazon, Microsoft i Nvidia,
Media w zestawieniu reprezentują jeszcze HBO (miejsce 32.), Hulu (miejsce 33.), Twitter (na 54.), Peacock (na miejscu 58.),AT&T (69.), Zoom (76.), Verizon (80.).
Poza pierwszą setką ląduje Facebook, sklasyfikowany na 119. pozycji. jeszcze dalej jest TikTok, na miejscu 154. Bardzo nisko w zestawieniu znalazł konkurent wymienionej dwójki, Snapchat (miejsce 420.). LinkedIn i Istagram zajmują miejsca kolejno 181. i 182. Google Maps zajmuje pozycję 218., Google Play 277.
Dołącz do dyskusji: Disney najmocniej angażuje emocje odbiorców