Promocyjna cena subskrypcji pomogła Disney+
Wrześniowa kampania promocyjna Disney+ okazała się sukcesem - podaje Kantar. W Wielkiej Brytanii liczba subskrybentów serwisów streamingowych wzrosła o pół miliona w trzecim kwartale br.
Promocja została wprowadzona z okazji Disney+ Day na początku września. Na całym świecie platforma Disney+ wprowadziła możliwość zakupu subskrypcji w specjalnej ofercie promocyjnej dla nowych i powracających subskrybentów. W Polsce klienci mogli korzystać przez pierwszy miesiąc z Disney+ za 6,99 zł.
Z kolei w Wielkiej Brytanii miesięczna cena promocyjna wynosiła 1,99 funta. Taktyka ta się opłaciła - pokazują dane firmy Kantar.
Według najnowszych danych Kantar liczba brytyjskich gospodarstw domowych z co najmniej jedną usługą subskrypcji strumieniowego przesyłania wideo (SVOD) wzrosła o pół miliona w porównaniu z drugim kwartałem. Na koniec trzeciego kwartału co najmniej jedną płatną usługę streamingu wideo miało 19,8 miliona brytyjskich gospodarstw domowych.
Disney+ postawił na promocje
Osoby, które zarejestrowały się w ramach promocji Disney+ we wrześniu, w przeważającej większości wskazały niską cenę jako kluczowy czynnik decydujący o wyborze tej usługi - wynika z danych Entertainment on Demand (EoD) firmy Kantar.
Ostatecznie jednak to, czy kampania Disney+ zostanie uznana za sukces, będzie zależeć od tego, ilu subskrybentów przedłuży dostęp w regularnej cenie, która zacznie ich obowiązywać w okresie przedświątecznym.
"Biorąc pod uwagę straty subskrybentów w Disney + Hotstar (indyjska operacja przesyłania strumieniowego) odpowiedzialna za większość dotychczasowych strat, a na rynku amerykańskim panuje silna konkurencja, nie jest zaskakujące, że Disney zwiększa inwestycje na rynkach takich jak Wielka Brytania i Europa, aby napędzać wzrost liczby subskrybentów" - czytamy w komentarzu Kantar.
Disney+ zanotował drugi z rzędu spadkowy kwartał. W czwartym kwartale ub.r. platforma globalnie straciła 2,4 mln subskrybentów, a cały pion streamingowy koncernu przy wzroście wpływów o 13 proc. do 5,31 mld dolarów miał 1,05 mld straty operacyjnej.
Dołącz do dyskusji: Promocyjna cena subskrypcji pomogła Disney+