Do 3,47 mln wzrosła liczba abonentów Cyfrowego Polsatu
Cyfrowy Polsat miał na koniec I kw. br. 3,47 mln abonentów usługi telewizyjnej, poinformował prezes Dominik Libicki. Oznacza to, że w ciągu roku spółka zwiększyła swoją bazę abonenckich o 230 tys. Libicki ocenia, że platformy cyfrowe mogą pozyskać jeszcze ok. miliona abonentów.
"Liczba użytkowników usługi dostępu do internetu wyniosła 36 tys." - powiedział Libicki na konferencji prasowej. Poinformowal też, że liczba użytkowników usługi telefonii mobilnej wzrosła w ciągu roku o 91 tys. do 120 tys. z czegp 97% to post-paid).
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) tzw. pakietu familijnego wzrósł o 3,8% do 43,6 zl a w przypadku pakietyu mini o 7,5% do 11,4 zł. Cyfrowy Polsat 2726 tys. klientów pierwszego pakietu i 744 tys. - drugiego na koniec marca. Libicki zaznacza, że wzrost ARPU osiągnięto bez podwyżek cen, dosprzedając dodatkowe płatne kanały.
"Ważnym osiągnięciem było ustabilizowanie wskażnika churn" - dodał Libicki. Współczynnik odejść abonentów (churn) w I kw. wyniósł 9,6% wobec 10,3% w całym 2010 r. Według Libickiego, to najniższy wskaźnik churn wśród europejskich platform cyfrowych.
"Do nasycenia rynku płatnej telewizji jeszcze nam trochę brakuje. Do 'wzięcia' jest jeszcze ok. miliona klientów" - ocenil Libicki, powołując się na oceny zgodnie z którymi nasycenie rynku płatną telewizją wynosi ok. 72%, przy czym trudno ocenić ilu klientów korzysta z więcej niż jednego dostawcy. Według Libickiego, stopień nasycenia rynku może wynieść ostatecznie ok. 80%.
Cyfrowy Polsat miał 76,40 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 86,13 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 402,78 mln zł wobec 374,00 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Do 3,47 mln wzrosła liczba abonentów Cyfrowego Polsatu