“Dobre Rady” liderem w 2011 roku, “Naj” najbardziej w dół
W 2011 roku tylko dwa z siedmiu miesięczników poradnikowych dla kobiet zanotowały wzrosty sprzedaży - były to “Poradnik Domowy” i “Świat Kobiety”. Najwięcej, 26 proc. stracił “Naj Magazyn”, mocno w dół poszła też sprzedaż “Olivii”.
Liderem pozostały “Dobre Rady” (Grupa Burda). Ich średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku wyniosła 454 109 egz. po spadku o 6,84 proc. w porównaniu z 2010 rokiem - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem poszła w górę o 0,11 proc. do 424 799 egz.
Na pozycję trzecią z drugiej spadła “Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Jej wynik zmalał o 12,29 proc. i wyniósł w 2011 roku 390 968 egz.
Największy wzrost w rankingu zanotował plasujący się tuż za podium “Poradnik Domowy” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 6,29 proc. do 381 401 egz.
Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku wynosiła 113 321 egz., czyli o 25,73 proc. mniej niż w 2010 roku. Dane za 2010 rok obejmują okres od lipca do grudnia, gdy “Naj Magazyn” był miesięcznikiem (wcześniej ukazywał się jako tygodnik).
Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Olivia” (Marquard Media Polska) - jej wynik zmalał o 23,71 proc. i wyniósł 161 030 egz.
>>> Bauer kupił “Naj Magazyn” od G+J
>>> Miesięcznik “Olivia” sprzedany Bauerowi
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 454 109 | 487 465 |
Świat Kobiety | 424 799 | 424 341 |
Kobieta i Życie | 390 968 | 445 727 |
Poradnik Domowy | 381 401 | 358 818 |
Claudia | 209 213 | 248 643 |
Olivia | 161 030 | 211 063 |
Naj Magazyn | 113 321 | 152 579* |
* - dane “Naj Magazynu” za 2010 rok obejmują okres od lipca do grudnia
W grudniu 2011 roku liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników poradnikowych był “Poradnik Domowy”, który jako jedyny zanotował wzrost, wynoszący 3,13 proc. Jego wynik to 468 603 egz.
Na drugim miejscu znalazły się “Dobre Rady” ze sprzedażą ogółem na poziomie 448 199 egz. i spadkiem o 8,71 proc. Trzeci był “Świat Kobiety” (402 950 egz., spadek o 19,90 proc.).
Najwięcej stracił kolejny miesiąc z rzędu “Naj Magazyn” - jego sprzedaż ogółem spadła aż o 44,13 proc. do 96 396 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Poradnik Domowy | 468 603 | 454 379 |
Dobre Rady | 448 199 | 490 938 |
Świat Kobiety | 402 950 | 503 066 |
Kobieta i Życie | 393 382 | 438 948 |
Claudia | 186 611 | 228 981 |
Olivia | 147 425 | 170 264 |
Naj Magazyn | 96 396 | 172 537 |
Dołącz do dyskusji: “Dobre Rady” liderem w 2011 roku, “Naj” najbardziej w dół
a) ludzie i ich inwencja
b) to proces raczej dlugotrwaly
c) z niewolnika nie ma pracownika
d) swoja droga to szefostwa tych polksich szefow albo sa oklamywane permanentnie, albo sa kretynami (w co az tak do konca nie wierze) i daj asie nabierac na nasze rodzime sztuczki
e) nie da sie zrobic dobrego materialu z granatem u szyi grzebiac w necie
f) mam to gdzies bo babralem sie w tym zawodzie lat przeszlo 13 , a teraz jade do Kanady pracowac fizycznie. I jakos lepiej mi z tym
g) nie, nie jestem nieudacznikiem. Po prostu mam gdzies prace za drobne i to ciezka prace
Pozdrawiam innych wyrobnikow, czesto naprawde dobrych pismakow.
Znany jako Artur Mac