Dobre wyniki reklamy zewnętrznej
Wpływy z reklamy zewnętrznej po III kw. wyniosły ponad 277,8 mln zł (+20%)
Po trzech kwartałach 2004 r. wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła ponad 277,8 mln zł podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego przychody wzrosły o 20 proc.
Wielkość sprzedaży w pierwszym kwartale roku 2004 zamknęła się kwotą 70,6 mln zł i była o ponad 26 proc. wyższa, aniżeli w pierwszym kwartale roku 2003. Lepszy niż rok temu był również drugi kwartał 2004 roku: 114,4 mln zł (+16 proc.). W trzecim kwartale 2004 r. wielkość sprzedaży wyniosła 92,8 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do trzeciego kwartału roku 2003 o 20 proc.
Dominujące sektory w okresie styczeń - wrzesień 2004 roku:
1. Rozrywka, kultura 18,03%
2. Sprzedaż 17,37%
3. Żywność 16,05%
4. Telekomunikacja 15,88%
5. Motoryzacja, transport 8,20%
Wraz z sektorem "Finanse, marketing" (5,48%) stanowią one blisko 84 procent rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka pozostaje od początku roku 2004 bez zmian
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:
1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 15,13%
2. Systemy telefonii komórkowej 12,02%
3. Samochody 6,57%
4. Piwo 5,92%
5. Magazyny (prasa) 5,21%
We wszystkich kategoriach wymienionych wyżej produktów odnotowano wzrost procentowy wydatków na ich reklamę w stosunku do pierwszego półrocza 2004 roku. ("Samochody" i "Piwo" zamieniły się miejscami, a "Magazyny" wyparły z piątki "Gazety codzienne".)
Zestawienie IGRZ obejmuje firmy „pierwszej piątki”: AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Polska oraz Town and City II S.A. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki reklamy zewnętrznej