Dobre wyniki Samsung Polska
W pierwszym kwartale 2005 roku Samsung Electronics umocnił swoją pozycję na polskim rynku laserowych drukarek monochromatycznych notując wzrost sprzedaży o 72% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Firma zajmuje w chwili obecnej drugie miejsce (16% udziałów w rynku na podstawie badań Instytutu Badań Rynkowych Gartnera oraz IDC).
Samsung Electronics na polskim rynku monochromatycznych drukarek laserowych, na którym pojawił się w 2003 roku. Już w 4 kwartale 2003 roku firma miała 9% udziału w rynku.
Globalnym celem Samsung do 2010 roku jest osiągnięcie pozycji lidera (pod względem wartości i ilości sprzedaży) na rynku urządzeń drukujących. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest uzyskanie pierwszej pozycji na rynku drukarek monochromatycznych. Cel ten Samsung ma zamiar osiągnąć już w 20007 roku (również w Polsce).
W chwili obecnej trwa również wymiana linii podstawowej grupy drukarek monochromatycznych Samsung przeznaczonych dla małych przedsiębiorstw oraz do użytku domowego. Pojawią się urządzenia bardziej zaawansowane (m.in. ML-1610 drukujący 16 str. na minutę i ML-2010 o prędkości 20 str./min). Próg cenowy wyznaczany przez Samsung dla tego segmentu urządzeń w istotny sposób wpływa na tempo migracji użytkowników z technologii atramentowej do wydajniejszej ekonomicznie - technologii laserowej.
W pierwszym kwartale 2005 roku Samsung Electronics Polska osiągnął również 2-gie miejsce (14 % udziałów w rynku) w sprzedaży laserowych urządzeń wielofunkcyjnych. Jest to o tyle istotne, że firma jest stosunkowo nowym graczem na tym rynku - rozpoczęła sprzedaż w drugiej połowie ubiegłego roku. Zwraca uwagę fakt, że Samsung zdobył tak silną pozycję nie posiadając w swojej ofercie w Polsce faksów. Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki, Samsung Electronics jest silnym pretendentem do zajęcia miejsca lidera w segmencie urządzeń wielofunkcyjnych w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki Samsung Polska