Doritos usuwa logo z reklam, by być bliżej pokolenia generacji Z (wideo)
Marka chipsów Doritos (PepsiCo) rezygnuje z dotychczasowego sloganu reklamowego „Dla odważnych” i usuwa logo z reklam. Chce w ten sposób dotrzeć do pokolenia generacji Z (Gen Z). To największa kampania tego brandu od lat.
Doritos rezygnuje ze swojego sloganu i logo w nadziei, że spodoba się to pokoleniu Gen Z (osoby w wieku 15-24 lata) - która nie lubią jawnej reklamy. Marka oficjalnie zmienia swój kultowy slogan reklamowy „For the Bold” („Dla odważnych”, rozpoczynając kampanię ukierunkowaną na zachęcanie konsumentów do przeniesienia tego, co kochają, na „Another level” ( „Kolejny poziom”).
Logo marki usunięto z reklam i wszystkich treści w mediach społecznościowych w poniedziałek 26 sierpnia. Zastąpiono je kultowym trójkątem i napisem „Logo goes here”. Marka liczy, że jej fani rozpoznają klasyczne kolory torby chipsów, ikonę w kształcie wiórów i inne znaczące atrybuty Doritos, takie jak np. pył serowy.
Rozpoczęcie kampanii „Another Level” to największa inwestycja cyfrowa, jaką Doritos poczyniła od lat. Zakup cyfrowy jest ukierunkowany bardziej niż kiedykolwiek na pokolenie Gen-Z, w tym na partnerstwa z Uproxx i NTRWK (80 proc. użytkowników tych aplikacji to 18–24 lat), a także reklamy w YouTube.
Kampania składa się z emitowanego na YouTube filmu pokazującego różne kształty trójkąta, torby Doritos z rozmytym logo i dużego znaku OOH z napisem „Logo goes here”. Pojawi się także seria spotów telewizyjnych i cyfrowych, które nie będą zawierać logo ani wzmianek o marce, a ich premierową emisję zaplanowano podczas MTV Video Music Awards.
Ponadto podczas kampanii wszystkie kanały społecznościowe Doritos usuną swoje logo i wzmianki o marce, w tym wszystkie poprzednie treści, a nowe treści będą publikowane przez fanów. W ten sposób marka chce dać im szansę na stworzenie i udostępnienie tego, co oznacza dla nich „Kolejny poziom”.
Usunięcie logo z obecnej antyreklamowej kampanii ma być demonstracją „Kolejnego poziomu” reklamy marki Doritos. Zapowiedziano kolejne odsłony rozpoczętej właśnie kampanii.
Dołącz do dyskusji: Doritos usuwa logo z reklam, by być bliżej pokolenia generacji Z (wideo)