Nadchodzi drugi sezon gry „Call of Duty: Black Ops Cold War”. Za produkcję trailera odpowiada Platige Image
Studio Platige Image przygotowało ponad dwuminutowy trailer dla drugiego sezonu gry „Call of Duty: Black Ops Cold War”, dystrybuowanej przez Treyarch Studios and Raven Software. Nawiązuje on stylistyką do filmów akcji z lat 80-tych XX wieku. Nad projektem czuwał Damian Nenow.
Widz od razu trafia do dusznej laotańskiej dżungli, gdzie obserwuje helikopter lecący z odsieczą członkom nieudanej misji ratunkowej. Trailer powstał na podstawie scenariusza otrzymanego od zespołu „Call of Duty”, zadaniem speców z Platige było przetłumaczenie go na język filmowy. Siłą napędową projektu był członek Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej - Damian Nenow. To w oparciu o jego wytyczne stworzono blisko 140 rysunków, stanowiących bazę do prac previzowych.
- We wszystkich projektach serii choreografia, montaż, czy praca kamer są w ogromnej części naszymi propozycjami - komentuje Damian Nenow. - Część z pomysłów egzekwuję już na etapie storyboardu i animatików, część już w obecności ekipy Call of Duty, w trakcie zdjęć motion capture, które reżyseruję zdalnie w studio Activision w Los Angeles.
Reżyserem był Jakub Jabłoński, producentem - Robert Stasz, zaś Konrad Kiełczykowski - CG Supervisorem. - W przypadku tego filmu można powiedzieć, że środowisko odegrało nie mniej ważną rolę niż bohaterowie. Tu nieoceniony był research i poziom szczegółowości briefów przygotowywanych przez Kubę Jabłońskiego, a także zestaw bazowych assetów dostarczonych w toku produkcji przez klienta - komentuje Robert Stasz. - Od początku prac wiedzieliśmy, że nasza dżungla musi żyć. Dlatego na czas pracy nad tym projektem staliśmy się „ogrodnikami”: symulowaliśmy ruch oraz zachowanie dziesiątek różnych roślin. W efekcie rośliny reagują na ruch postaci, światło sączy się przez ożywione wiatrem liście palm rzucając fantazyjne cienie, a po skórze naszych bohaterów spływają krople potu - wyjaśnia Jakub Jabłoński.
Zespół Platige Image opracował też szczegółowe filmowe wersje postaci z Call of Duty. Każdy z bohaterów dysponuje zindywidualizowaną bronią, a na liście ekwipunku każdej postaci znajduje się kilkadziesiąt pozycji. Wszystko to, w połączeniu z helikopterem, elementami świątyni oraz całą roślinnością sprawia, że na potrzeby tego projektu artyści musieli stworzyć setki assetów. Przy produkcji pracowało ponad 100 twórców.
Na początku marca br. Platige podpisało ramową umowę o współpracy z Activision Publishing, jednym z największych producentów gier wideo na świecie. Jednocześnie otrzymało od niego zamówienia o łączne wartości 4,63 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Nadchodzi drugi sezon gry „Call of Duty: Black Ops Cold War”. Za produkcję trailera odpowiada Platige Image