Duże zmiany w 'Dzienniku Polskim'
W piątek 14 listopada br. na rynku pojawił się odnowiony "DziennikPolski" (Wydawnictwo Jagiellonia SA). Gazeta zyskała nową szatęgraficzną i strukturę, zmienił się także jej serwis internetowy.
W codziennym wydaniu "Dziennika Polskiego" zostały wyróżnionetrzy niezależne grzbiety o objętości ok. 20-24 strony każdy:główny, lokalny oraz produktowy. Grzbiet główny został podzielonyna wyraźnie wyodrębnione sekcje: Kraj, Świat, Gospodarka, Opinie,Kultura oraz Sport, z kolei grzbiet lokalny codziennie jestwydawany w kilku mutacjach regionalnych, w tej części gazetyznajdują się również ogłoszenia drobne. Grzbiet produktowy jestnatomiast przeznaczony do różnych grup odbiorców - w poniedziałki wjego ramach ukazuje się "Dziennik Sportowy", we wtorki nowy magazyn"Kariera" - zawierający informacje na temat edukacji orazwiadomości z rynku pracy, w środy "Przegląd Nieruchomości", wczwartki magazyn kulturalny "Magnes", w piątki magazyn reportaży"Piątek" oraz nowy magazyn sobotni "Pejzaż Rodzinny". W piątkowymwydaniu pojawił się także nowy, rozbudowany dodatek"Teleprogram".
Wydawca tytułu zdecydował się również na wprowadzenie pełnegokoloru w całej gazecie. - Uporządkowanie gazety i wprowadzeniekoloru na wszystkie strony znacznie uatrakcyjni "Dziennik Polski"zarówno w oczach czytelników, jak i reklamodawców - twierdzi TomaszMaciejowski, dyrektor zarządzający Wydawnictwa Jagiellonia SA.Autorem nowych projektów poszczególnych części gazety jest TomaszBocheński, dyrektor artystyczny "Dziennika Polskiego", któryprzygotował nowy layout we współpracy z Tony Suttonem, doradcą ds.mediów z Kanady, prezesem News Design Associates Inc.
Równocześnie z relaunchem "Dziennika Polskiego" w sieci pojawisię całkowicie nowy serwis internetowy gazety, jego wersja betajest już dostępna pod adresem www.dziennikpolski24.pl.Wydawca zdecydował się udostępnić część codziennych wiadomościnieodpłatnie, dostęp do niektórych będzie możliwy - tak jakdotychczas - po wykupieniu dostępu. Nowością w serwisie będąmultimedia, elementy interaktywne oraz archiwum z możliwościąprzeszukiwania.
Zmianom towarzyszy kampania promocyjna prowadzona pod hasłem"Dziennik Polski. Zobacz zmiany!" na terenie Krakowa i Małopolski.Akcja obejmuje stację TVP Kraków, lokalne radia, outdoor orazeventy. Kampania przygotowana została przez agencję LubelskaProject.
Średnia sprzedaż ogółem "Dziennika Polskiego" w okresie odstycznia do września br. wyniosła 62 087 (dane ZKDP).
Dołącz do dyskusji: Duże zmiany w 'Dzienniku Polskim'