Duży spadek Eski i Złotych Przebojów, udany start Radia Pogoda
Liderem słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce w okresie od sierpnia do października br. była Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio Pogoda, zaś najwięcej straciło Rock Radio - raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od sierpnia do października 2015 roku udział w rynku sieci radiowej Radio Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,0 proc., czyli o 10,26 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,1 proc., po spadku o 5,56 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęło RMF MAXXX (3,2 proc. udziału; - 3,03 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają: Złote Przeboje (2,8 proc. udziału; w dół o 12,50 proc.) oraz Radio Plus, które zanotowało wzrost wynoszący 9,52 proc. do 2,3 proc.
Największy wzrost w fali sierpień - październik br., wynoszący 100 proc. do 0,4 proc., odnotowało Radio Pogoda, które w rankingu awansowało z dziesiątej na dziewiątą lokatę. Powstało ono w czerwcu br. na bazie Radia Krk.FM w Krakowie, Blue FM w Poznaniu, Radia Złote Przeboje w Opolu, potem dołączyło do tej sieci też warszawskie Radio Nostalgia (więcej na ten temat).
Zaś najwięcej straciło Rock Radio, które spadło z 9. na 10. pozycję. Stacja odnotowała spadek udziału o 20 proc. do poziomu 0,4 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | sierpień 2010 : paźdz. 2010 | sierpień 2011 : paźdz. 2011 | sierpień 2012 : paźdz. 2012 | sierpień 2013 : paźdz. 2013 | sierpień 2014 : paźdz. 2014 | sierpień 2015 : październik 2015 |
ESKA | 7,5% | 7,7% | 7,7% | 7,1% | 7,8% | 7,0% |
Audytorium 17 | 6,0% | 5,7% | 5,0% | 5,8% | 5,4% | 5,1% |
RMF MAXXX | 3,2% | 3,3% | 3,3% | 2,8% | 3,3% | 3,2% |
Złote Przeboje | 2,5% | 2,7% | 3,7% | 3,8% | 3,2% | 2,8% |
Radio Plus | 1,1% | 0,9% | 0,9% | 4,8% | 2,2% | 2,3% |
Antyradio | 0,6% | 0,6% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 1,1% |
WAWA | 1,2% | 0,8% | 0,9% | 1,0% | 0,8% | 1,0% |
Zet Gold | 0,6% | 0,9% | 1,0% | 0,9% | 0,8% | 0,9% |
Pogoda | - | - | - | - | 0,3% | 0,4% |
Rock Radio | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,3% | 0,5% | 0,4% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | sierpień 2014 : październik 2014 | listopad 2014 : styczeń 2015 | luty 2015 : kwiecień 2015 | maj 2015 : lipiec 2015 | sierpień 2015 : październik 2015 |
ESKA | 7,8% | 8,1% | 7,9% | 7,4% | 7,0% |
Audytorium 17 | 5,4% | 5,7% | 5,4% | 5,0% | 5,1% |
RMF MAXXX | 3,3% | 3,2% | 3,0% | 3,4% | 3,2% |
Złote Przeboje | 3,2% | 3,3% | 3,4% | 3,4% | 2,8% |
Radio Plus | 2,1% | 2,0% | 2,0% | 1,5% | 2,3% |
Antyradio | 0,6% | 0,8% | 1,0% | 1,1% | 1,1% |
WAWA | 0,8% | 0,6% | 0,8% | 1,0% | 1,0% |
Zet Gold | 1,0% | 1,2% | 1,1% | 1,0% | 0,9% |
Pogoda | 0,2% | 0,3% | 0,4% | 0,3% | 0,4% |
Rock Radio | 0,5% | 0,4% | 0,7% | 0,5% | 0,4% |
N= | 21 103 | 20 943 | 21 026 | 20 972 | 21 017 |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek Eski i Złotych Przebojów, udany start Radia Pogoda
zniszca to radio reklamami...te debile nie wiedza, ze reklamy co 15 min niszcza sluchacza, jak "zientarskie" psuja to, czego sie dotkna:(