SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek sprzedaży tygodnika „Auto Świat”. „Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych

W październiku 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 1,82 proc. i wyniosła 101 925 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,21 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 73 716 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 39 782 egz., po wzroście o 0,89 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 825 egz., po spadku o 10,50 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w październiku 2013 roku był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 16,85 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 35 701 egz.

Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 19,87 proc. do 7 822 egz. - odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista). W zestawieniu uplasował się on na miejscu szóstym.

Wirtualnemedia.pl

październik

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

195 129

101 925

101 925

188 657

103 819

103 819

Auto Świat

135 210

75 806

73 716

133 715

85 441

80 308

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

39 782

39 782

84 990

39 431

39 431

Auto Świat Poradnik

64 996

37 825

37 825

72 941

42 262

42 262

Top Gear

69 010

35 813

35 701

78 991

44 704

42 935

Auto Motor i Sport

52 320

26 572

26 572

55 520

29 128

29 128

Świat Motocykli

32 000

18 685

18 685

33 500

21 460

21 460

Automobilista

20 100

7 822

7 822

19 800

9 762

9 762

Classic Auto

14 980

6 290

6 290

14 600

7 016

6 836


W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,09 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,13 proc.

Natomiast wśród miesięczników jedynym wzrostem (o 6,52 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej straciło tutaj „Auto-Moto” - było to 16,53 proc.

Wirtualnemedia.pl

2014

ZKDP

październik

wrzesień

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

195 129

101 925

101 925

194 934

102 019

102 019

Auto Świat

135 210

75 806

73 716

141 452

76 873

73 811

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

39 782

39 782

86 000

47 663

47 663

Auto Świat Poradnik

64 996

37 825

37 825

62 971

35 510

35 510

Top Gear

69 010

35 813

35 701

68 989

39 052

38 946

Auto Motor i Sport

52 320

26 572

26 572

53 000

28 412

28 412

Świat Motocykli

32 000

18 685

18 685

41 000

20 874

20 874

Automobilista

20 100

7 822

7 822

20 900

8 301

8 211

Classic Auto

14 980

6 290

6 290

14 960

6 652

6 652

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży tygodnika „Auto Świat”. „Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
Ostro pisma RASP-u nurkują. Były numerami 1, teraz sporo tracą do czołówki. Ciekawe dlaczego... Dystrybucja?
0 0
odpowiedź
User
Obiektywnie
Spadki Auto Świata są skutkiem tendencyjnych treści na korzyść konkretnych marek - m.in. VW, Skoda, Audi. Nie ważne kto startuje w teście - na pewno wygra Volkswagen.

Angielskich, amerykańskich, włoskich czy francuskich testów jakości nie wygrywają niemieckie auta. W erze Internetu nie da się już mamić czytelników.
0 0
odpowiedź
User
gumiś
dokładnie też mnie to wkurza mam 19 lat. Interesuję się motoryzacją od dziecka sądziłem że jest tak jak piszą w auto świecie jednak przejrzałem na oczy rok temu kiedy rodzice kupili peugeota 3008 super auto
0 0
odpowiedź