Duży spadek sprzedaży tygodnika „Auto Świat”. „Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych
W październiku 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 1,82 proc. i wyniosła 101 925 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,21 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 73 716 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 39 782 egz., po wzroście o 0,89 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 825 egz., po spadku o 10,50 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w październiku 2013 roku był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 16,85 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 35 701 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 19,87 proc. do 7 822 egz. - odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista). W zestawieniu uplasował się on na miejscu szóstym.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
195 129 |
101 925 |
101 925 |
188 657 |
103 819 |
103 819 |
Auto Świat |
135 210 |
75 806 |
73 716 |
133 715 |
85 441 |
80 308 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
39 782 |
39 782 |
84 990 |
39 431 |
39 431 |
Auto Świat Poradnik |
64 996 |
37 825 |
37 825 |
72 941 |
42 262 |
42 262 |
Top Gear |
69 010 |
35 813 |
35 701 |
78 991 |
44 704 |
42 935 |
Auto Motor i Sport |
52 320 |
26 572 |
26 572 |
55 520 |
29 128 |
29 128 |
Świat Motocykli |
32 000 |
18 685 |
18 685 |
33 500 |
21 460 |
21 460 |
Automobilista |
20 100 |
7 822 |
7 822 |
19 800 |
9 762 |
9 762 |
Classic Auto |
14 980 |
6 290 |
6 290 |
14 600 |
7 016 |
6 836 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,09 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,13 proc.
Natomiast wśród miesięczników jedynym wzrostem (o 6,52 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej straciło tutaj „Auto-Moto” - było to 16,53 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
październik |
wrzesień |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
195 129 |
101 925 |
101 925 |
194 934 |
102 019 |
102 019 |
Auto Świat |
135 210 |
75 806 |
73 716 |
141 452 |
76 873 |
73 811 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
39 782 |
39 782 |
86 000 |
47 663 |
47 663 |
Auto Świat Poradnik |
64 996 |
37 825 |
37 825 |
62 971 |
35 510 |
35 510 |
Top Gear |
69 010 |
35 813 |
35 701 |
68 989 |
39 052 |
38 946 |
Auto Motor i Sport |
52 320 |
26 572 |
26 572 |
53 000 |
28 412 |
28 412 |
Świat Motocykli |
32 000 |
18 685 |
18 685 |
41 000 |
20 874 |
20 874 |
Automobilista |
20 100 |
7 822 |
7 822 |
20 900 |
8 301 |
8 211 |
Classic Auto |
14 980 |
6 290 |
6 290 |
14 960 |
6 652 |
6 652 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży tygodnika „Auto Świat”. „Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych
Angielskich, amerykańskich, włoskich czy francuskich testów jakości nie wygrywają niemieckie auta. W erze Internetu nie da się już mamić czytelników.