SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej", zyskuje kino i outdoor

Wpływy reklamowe dzienników w listopadzie 2008 roku spadły o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Sporo straciła 'Gazeta Wyborcza i 'Rzeczpospolita', zyskał "Fakt". W listopadzie więcej wydano tymczasem na reklamę w kinie i na outdoorze - raport Wirtualnemedia.pl.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w listopadzie 2008 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 82,1 mln zł, czyli o 9,4 mln zł wobec analogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 30,1 mln zł (spadek o 0,5 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 19,7 mln zł (wzrost o 3,3 mln zł).

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w listopadzie 2008 roku 241 mln zł wobec 253 mln zł w 2007 roku (dane bez autopromocji).


Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal społecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu, PR, badań i gospodarki!


bez autopromocji
Rok / Miesiąc XI.2008
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 241 087 636 zł
GAZETA WYBORCZA 82 168 499 zł
POLSKA 30 067 994 zł
FAKT 19 714 348 zł
RZECZPOSPOLITA 18 984 713 zł
DZIENNIK 18 528 280 zł


bez autopromocji
Rok / Miesiąc XI.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 253 308 357 zł
GAZETA WYBORCZA 91 547 456 zł
POLSKA 30 549 720 zł
RZECZPOSPOLITA 20 101 607 zł
DZIENNIK 19 738 277 zł
FAKT 16 445 372 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

W listopadzie więcej wydano tymczasem na reklamę w telewizji, kinie, w radiu, na outdoorze i magazynach - podsumowanie wpływów reklamowych (z autopromocją).

z autopromocją
Rok / Miesiąc XI.2007 XI.2008
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 1 142 731 463 zł 1 367 894 078 zł
Radio 189 037 343 zł 211 316 459 zł
Gazety 265 489 962 zł 251 417 430 zł
Magazyny 275 079 193 zł 278 517 904 zł
Outdoor 98 756 345 zł 103 726 000 zł
Kina 46 793 523 zł 66 521 960 zł
Razem 2 017 887 829 zł 2 279 393 831 zł

Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej", zyskuje kino i outdoor

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl