Dwa miliardy Onetu
Ponad dwa miliardy odsłon Onet.pl w czasie jednego miesiąca
Największy polski portal Onet.pl osiągnął kolejny przełomowy moment w historii polskiego internetu. Według statystyk systemu audytowego gemiusTraffic w czwartek, 30 grudnia 2004, została przekroczona bariera dwóch miliardów odsłon w jednym miesiącu (page views).
Użytkownikiem Onet.pl, który dokonał dwumiliardowej odsłony stron portalu, jest Emil Adamczuk z Pruszkowa.
Emil ma 12 lat. Jest fanem piłki nożnej i gier komputerowych. Zanim kliknął w odsłonę, która okazała się tak ważna, odwiedził kilka stron serwisu Sport.onet.pl. Następnie dłuższy czas grał w Tysiąca. Jest to jedna z gier dostępna w serwisie Zagraj.Onet.pl - właśnie podczas gry padło dwumiliardowe kliknięcie w grudniu 2004 roku.
Emil Adamczuk otrzyma od Onet.pl upominek - niespodziankę. Jest to laptop IBM ThinkPad R51.
Według publicznie dostępnych danych Onet.pl utrzymywał w trakcie całego 2004 roku miesięczną oglądalność na średnim poziomie ponad 1,8 miliarda odsłon.
Warto przypomnieć, że pierwszy milion odsłon miesięcznie Onet.pl przekroczył niespełna półtora roku po powstaniu - w listopadzie 1997 roku. 10 milionów odsłon miesięcznie zostało przekroczone w lutym 1998 roku, 100 milionów w lipcu 2000 roku, a pół miliarda we wrześniu 2001 roku. Styczeń 2003 roku to przekroczenie bariery miliarda odsłon, a styczeń 2004 roku - półtora miliarda odsłon.
Miniony rok okazał się bardzo pomyślnym dla Onet.pl również z innych powodów.
Po raz pierwszy w swojej historii, za pierwsze półrocze 2004 roku, portal wypracował zysk netto w wysokości ponad 2 milionów złotych, przy EBITDA na poziomie 8,5 miliona złotych.
Według rankingu najdroższych polskich marek, opublikowanych przez dziennik Rzeczpospolita, Onet.pl pod względem swojej siły to druga w ogóle marka w Polsce (wyprzedza ją jedynie marka Wedel).
W uznaniu "imponującego wzrostu przychodów reklamowych największego portalu internetowego", redakcja magazynu "Forbes" nominowała prezesa i dyrektora generalnego Onet.pl Jana Łukasza Wejcherta do nagrody Człowieka Roku Polskiego Przemysłu Reklamowego 2004.
Dołącz do dyskusji: Dwa miliardy Onetu