Dziennikarze biznesowi korzystają z blogów
Dla 84 procent dziennikarzy zajmujących się tematyką biznesową,blogi internetowe są lub będą pierwszym bądź drugim najważniejszymźródłem przy pisaniu artykułów.
1/4 dziennikarzy biznesowych twierdzi, że blogi ułatwiają impracę, a 46 procent z nich uczestniczy w blogowych dialogachpoprzez dodawanie swoich komentarzy - informuje serwis MarketingCharts, powołując się na badanie firmy marketingowej ArketiGroup.
Badanie zostało przeprowadzone drogą internetową. Nie dziwiwięc, że wszyscy respondenci wspierają się Internetem przywykonywaniu swojej pracy. Poza blogami, 18 procent badanychstwierdziło, że ich pracę ułatwiają także komunikatoryinternetowe.
98 procent dziennikarzy zajmujących się tematyką biznesową,pytanych o to, jak korzystają z Internetu, stwierdziło, że czyta wnim newsy. Inne najczęściej wykonywane przez badanych czynnościonline to m.in.: wysyłanie i odbieranie poczty e-mail (97 procent),szukanie źródeł do swoich informacji (93 procent), szukaniepomysłów na artykuły (89 procent) i czytanie blogów (72 procent).Mniej popularne są czytniki RSS (59 procent), słuchanie podcastów(39 procent), korzystanie z serwisów społecznościowych (26 procent)i prowadzenie własnego bloga (24 procent).
Z badania Arketi Group wynika także, że dla dziennikarzynajbardziej wiarygodnymi źródłami w Internecie są informacjeoferowane przez organizacje zajmujące się newsami o tej tematyce,takie jak Wall Street Journal, Business Week czy Bloomberg.Wskazali na nie wszyscy respondenci. Pod tym względem dla badanychwiarygodne są również informacje oferowane w sieci przez:ogólnokrajowe organizacje informacyjne, takie jak stacjetelewizyjne czy prasa (92 procent), organizacje międzynarodowe (89procent), agencje rządowe (85 procent), serwisy internetowe firm(85 procent), profesjonalne firmy PR (77 procent), blogi (41procent), politycy (35 procent), a także czaty i listy dyskusyjne(18 procent).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Dziennikarze biznesowi korzystają z blogów