SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki 8 proc. mniej z reklam. „DGP”, „Fakt” i „GW” mocno w dół (TOP10)

W lutym br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 8,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadły wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe gazet były o 8,6 proc. niższe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a z autopromocją - o 7 proc. niższe. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 12,7 proc.

>>> Coraz mniejsza sprzedaż „Gazety Wyborczej”, słabo „Gazeta Polska Codziennie”

Wśród czołowych tytułów zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych w skali roku - wynoszący 35,9 proc. - zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). To kolejny miesiąc z rzędu, w którym „DGP” cennikowo zarabia z reklam ponad jedną trzecią mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane ze stycznia). Z kolei przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 18,2 proc., „Gazety Wyborczej” (Agora) - o 12 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 5,3 proc.

>>> Tylko „Puls Biznesu” i „Parkiet” ze wzrostami - najchętniej czytane gazety w Polsce

Z drugiej strony „Super Expressu” (Murator) zarobił na reklamach 4 proc. więcej niż przed rokiem, a „Polska” (Polskapresse) - 8 proc. więcej. Większe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały bezpłatne gazety: „Metro” (Agora) - 14,7 proc., a „Echo Miasta” (Polskapresse) - 26,2 proc. Z kolei „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam 20,1 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - o 38,7 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 II.2012II.2011
Gazeta Wyborcza42 985 467 zł48 824 027 zł
Polska22 486 569 zł20 815 431 zł
Fakt13 288 304 zł16 245 089 zł
Rzeczpospolita10 611 550 zł11 203 242 zł
Super Express7 839 625 zł7 531 972 zł
Metro7 794 865 zł6 794 381 zł
Dziennik Gazeta Prawna3 790 659 zł5 909 521 zł
Echo Miasta3 612 249 zł2 861 235 zł
Puls Biznesu3 303 130 zł2 749 620 zł
Gazeta Pomorska2 946 006 zł2 124 506 zł
monitorowane tytuły razem139 765 560 zł152 583 360 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją152 506 115 zł163 886 223 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja12 740 555 zł11 302 863 zł

Dołącz do dyskusji: Dzienniki 8 proc. mniej z reklam. „DGP”, „Fakt” i „GW” mocno w dół (TOP10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prasowany
To logiczne. Sprzedaż gazet maleje, więc zarabiają mniej na reklamach. A wszystkiemu winni młodzi dziennikarze, którzy psują zawód (hahaha) - takiego zdania są m.in. etosowcy z GW. Ci, którzy dostali posady po znajomości i trzymają się ich rękami i nogami.
odpowiedź
User
ślązak
czy ktoś uwierzy, że Polska ma więcej reklam. Wszystkie oddziały nie wiedzą co robić i jak sobie radzić bo maja gigantyczne straty - więc skąd taki wzrost? ha, ha pchają za przysłowiowy grosz reklamy, żeby tylko pokazać jak u nich dobrze. Soja droga przydałaby się tam kontrola czy nie dają cen dumpingowych
odpowiedź
User
RPal
Prawie 40% spadek przychodów z reklam w DGP raczej dobrze na przyszłość nie wróży. Spadła co prawda sprzedaż egzemplarzowa i czytelnictwo ale aż dla tak dużego spadku przychodów z reklamy nie ma wytłumaczenia.
odpowiedź