Effie Awards 2018: najwięcej nagród dla Saatchi & Saatchi IS i Wavemaker, bez Grand Prix
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards przyznano 55 nagród - w tym 13 złotych, natomiast żadnego Grand Prix. Wśród agencji najwięcej nominacji i wyróżnień otrzymała Saatchi & Saatchi IS, a wśród domów mediowych - Wavemaker.
Do konkursu Effie Awards zgłoszono w br. 193 kampanie w 24 kategoriach, w tym jednej nowej - marketing & business solutions. Oceniało je liczące ponad 100 osób jury, którego przewodniczącym był Tomasz Lisewski, global head of brand, communications & digital and marketing w firmie Philips.
W poniedziałek wieczorem podczas gali wręczono 55 nagród: 13 złotych, 26 srebrnych i 16 brązowych. Wśród projektów, za które przyznano złoto, są trzy współtworzone przez dom mediowy Wavemaker oraz po dwa, przy których pracowały Fundacja WOŚP i agencja Ogilvy.
Ogółem wśród agencji najwięcej nominacji i wyróżnień otrzymała Saatchi & Saatchi IS, a wśród domów mediowych - Wavemaker.
- Cieszy minie znaczący wzrost poziomu działań marketingowych w Polsce, a także tempo zachodzących w nim zmian, odzwierciedlających globalne trendy, które w wielu kategoriach plasują Polskę bardzo wysoko na tle innych krajów. Cieszy mnie także dynamiczny rozwój agencji, które coraz częściej stają się partnerami biznesowymi marketerów. Zmiany dotyczą wszystkich - od firm rodzinnych, start up’ów i organizacji non-profit, po duże firmy i agencje. To pokazuje, że Effie dobrze spełnia swoją rolę w Polsce - komentuje Tomasz Lisewski.
- Z dużym zadowoleniem obserwujemy te zmiany w zgłoszeniach do nowej kategorii: Marketing and Business Solutions, która w Polsce jest światowym debiutem tej kategorii. Wiemy już, że zgodnie z polskim opracowaniem zostanie ona wprowadzona także na innych rynkach. W tej kategorii nagradzane są pojedyncze działania, ale też całe programy marketingowe. Można w niej zgłaszać każdą aktywność oraz koncept biznesowy, które wyjątkowo pozytywnie wpłynęły na pozycję rynkową marki, produktu czy usługi - dodaje.
Podczas gali finałowej konkursu organizujące go Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło nowy projekt edukacyjny - Program Effie Marketing & Business Solutions. - to zupełnie pionierska forma edukacji i rozwoju. Stworzony z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla. O ludziach rozumiejących potrzebę samodoskonalenia w warunkach zmieniających się modeli biznesowych, pracy w zmieniających się warunkach organizacyjnych i na nowym rynku. Ma odpowiadać na coraz szybciej zmieniające się potrzeby rynku i jego uczestników. To program dla tych, którym nie wystarcza tradycyjne myślenie o roli marketera w organizacji i roli agencji już nie tylko komunikacyjnych - opisuje Anna Zimecka, project director w SAR.
- Są studia podyplomowe, kursy czy szkoły certyfikujące „twarde” umiejętności. Są programy obejmujące ekonomię, biznes czy zarządzanie. Brakuje programu, który odpowie na potrzeby inaczej już rozumianego marketingu: komunikacyjne, kompetencyjne, biznesowe i organizacyjne. A Effie ma dostęp do polskich i światowych case’ów oraz wysokiej klasy specjalistów - naszych jurorów i przewodniczących jury - dodaje.
68 nominacji do Effie Awards 2018
W tegorocznej edycji konkursu SAR Effie Awards Poland przyznano dotychczas 68 nominacji. Wśród agencji mediowych najwięcej nominacji otrzymały Wavemaker (12), Mediacom i Starcom (po 7), wśród agencji reklamowych - Saatchi&Saatchi IS (7), a wśród klientów - IKEA (5). Łącznie w 24 kategoriach zgłoszono 193 prace.
W ubiegłorocznej edycji konkursu Effie najlepszą agencją została Saatchi & Saatchi IS, a domem mediowym - MediaCom Warszawa. Nie przyznano Grand Prix, natomiast rozdano 54 statuetki, w tym siedem złotych.
Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2018: najwięcej nagród dla Saatchi & Saatchi IS i Wavemaker, bez Grand Prix