Effie przyspiesza
25% wzrost ilości zgłoszeń do konkursu Effie
W tegorocznej piątej, jubileuszowej edycji konkursu EFFIE ®Awards 2004, o nagrody będzie ubiegało się 85 kampanii reklamowych (58 zgłoszonych przez Agencje Reklamowe i Klientów oraz 27 kampanii zgłoszonych przez Domy Mediowe). W konkursie weźmie udział 26 uczestników.
Najwięcej prac zgłosiły Agencje Reklamowe: Grey - 9; Euro RSCG i DDB po 8; Saatchi&Saatchi - 6, McCann Erickson – 5 kampanii oraz domy Mediowe: Starcom i Zenit Media po 6, a Mediacom 5 kampanii. Nowością jest samodzielne zgłaszanie do konkursu kampanii bezpośrednio przez Klientów.
Tegoroczna jubileuszowa edycja EFFIE ma nieco inny, niż zeszłoroczna, regulamin. Zmiany są dowodem na to, iż konkurs ewoluuje wraz z rynkiem reklamowym, rozwojem mediów i badań nad efektywnością kampanii.
O nagrodę EFFIE będą ubiegały się w 2004r. Agencje Reklamowe i Domy Mediowe. W latach ubiegłych wydawało się celowe oddzielać nagrodę efektywności kampanii reklamowych od efektywności kampanii mediowych. Ale konkurs nagradza zarówno efektywność kampanii reklamowych (w których oceniana jest strategia, media i kreacja), jak i efektywność kampanii mediowych (również ocenianych pod kontem strategii, mediów i kreacji). Uznano więc, iż zarówno Agencje i Domy Mediowe powinny być nagradzane nagrodą EFFIE.
Zwiększyła się ilość kategorii konkursowych. Do zeszłorocznych: 1. Żywność; 2. Artykuły nieżywnościowe; 3. Środki trwałe (np. samochody, sprzęt elektroniczny); 4. Leki; 5. Usługi finansowe; 6. Usługi telekomunikacyjne; 7. Pozostałe usługi; 8. Kampanie non-profit; dołączą z uwagi na dużą ilość zgłaszanych prac (dawniej jako 1 kategoria obecnie podzielone): 9. Napoje alkoholowe; 10. Napoje bezalkoholowe.
Nowe kategorie w 2004r. to: 11. Launch (wprowadzenie na rynek nowej marki lub produktu) oraz 12. Kampania Długofalowa (kampania trwająca dłużej niż jeden rok, obecna w mediach do 2003 włącznie).
Dwa niezależne zespoły Jurorów (jeden oceniający efektywność kampanii reklamowych, drugi efektywność kampanii mediowych), będą obradowały w dniach: 24.09 i 27.09.
W tym roku ponownie prace nadsyłane na konkurs, będą poddane audytowi przez firmę konsultingową Ernst&Young pod kontem weryfikacji wyników marketingowych kampanii.
Na całym świecie Konkurs EFFIE sponsorowany jest przez media. Podobnie jest i w polskiej edycji konkursu. W tym roku jak i w latach ubiegłych Sponsorami Strategicznymi EFFIE są: Axel Springer Polska, TVN – ITI; Radio Zet. W tym roku EFFIE zyskało Sponsorów Wspierających, są nimi: Presspublica, ClearChannel, Flash Press Media. Zwiększyła się również lista Patronów Medialnych konkursu. Mediami patronującymi konkursowi i wspierającymi EFFIE poprzez zamieszczanie reklam konkursu są: Radio ZET, Radiostacja; TVN, TVN24; Newsweek, Profit; BHR Polska; Rzeczpospolita; Brief; Press; ClearChannel, oraz onet.pl. Kampania przygotowana została przez agencje PZL i G7, planem mediów zajął się dom Mediowy Uniwersal McCann.
W tym roku 5 Jubileuszowa Gala Konkursu, odbędzie się 22.11. w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Effie przyspiesza