Ekstraklasa.tv, Futbolowo.pl i 90minut.pl na czele serwisów piłkarskich, najmocniej przyciągają Realmadryt.pl i Weszlo.com (TOP15)
Wśród serwisów internetowych poświęconych piłce nożnej najwięcej użytkowników ma Ekstraklasa.tv, najwięcej odsłon generuje 90minut.pl, a na najdłużej każdego użytkownika przyciągają Realmadryt.pl, Weszlo.com i Fangol.pl. W czołowej piętnastce są też m.in. strony PZPN-u, Legii, Lecha, Barcelony i UEFA.
Piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w naszym kraju, więc dotyczące jej treści są istotnymi częściami większości serwisów sportowych. Przy czym w statystykach Megapanelu PBI/Gemius wyniki całych witryn nie są już najczęściej rozbijane na sekcje tematyczne, więc przy serwisach sportowych nie wiadomo, jakie są statystyki działów piłkarskich. Wyjątkiem jest Sport.pl (należący do Grupy Gazeta.pl), w którym przy pomiarze Megapanelowym wyodrębniona jest m.in. sekcja Piłka - w marcu br. zanotowała 696,8 tys. użytkowników i 8,31 mln odsłon, a każdy odwiedzający korzystał z niej średnio przez 17 minut i 43 sekundy.
Zdecydowana większość serwisów stricte piłkarskich nie jest związana z czołowymi portalami, chociaż według danych z marca dwa pierwsze miejsca pod względem zasięgu zajęły strony należące do takich wydawców: Ekstraklasa.tv (wchodząca w skład Grupy Onet) i Futbolowo.pl (należące do Grupy Gazeta.pl)
Ekstraklasę.tv - na której publikowane są skróty meczów T-Mobile Ekstraklasy i magazyn podsumowujący każdą kolejkę rozgrywek - odwiedziło 672,2 tys. internautów, którzy wykonali 5,14 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 19:04 minuty. Zaznaczmy, że serwis jako jedyny z zestawienia jest promowany na dużym portalu (Onet.pl), ponadto w miesiącach przerwy w rozgrywkach T-Mobile Ekstraklasy (grudniu, styczniu, czerwcu i lipcu) notuje zdecydowanie niższą odwiedzalność. Witryna w podobnej formie będzie działać w najbliższych latach, ponieważ Grupa Onet-RASP kupiła prawa do pokazywania w internecie skrótów meczów Ekstraklasy w latach 2015-2019 (więcej o tym).
Futbolowo.pl to platforma pozwalająca klubom z niższych klas rozgrywkowych tworzyć i redagować swoje strony internetowe (działające w tej domenie i składające się na jej wyniki). W marcu miała 432,8 tys. użytkowników, 12,34 mln odsłon i 25:49 minuty średniego czasu korzystania przez internautów. Trzecim serwisem na liście należącym do dużego wydawcy jest Ekstraklasa.net (kontrolowana przez Grupę Polska Press).
Wśród pozostałych stron liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest mające profil stricte informacyjny 90minut.pl - z 421,4 tys. użytkowników i 26,75 mln odsłon w marcu br. Natomiast najdłuższy średni czas spędzany przez każdego odwiedzającego zanotowały Realmadryt.pl (godzina i 27:08 minuty), publicystyczne Weszlo.com (godzina i 11:47 minuty) i rozrywkowy Fangol.pl (godzina i 3:30 minuty). Spora część analizowanych stron nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, więc nie ma ich statystyk odsłon i czasu korzystania.
Oprócz polskiej strony Realu Madryt w rankingu znalazły się też serwisy innych klubów: Legii Warszawa (Legia.com), Lecha Poznań (Lechpoznan.pl) i FC Barcelony (Fcbarca.pl). Są też witryny organizacji futbolowych: dwie Polskiego Związku Piłki Nożnej (PZPN.pl i Laczynaspilkanozna.pl - ta druga została uruchomiona jesienią ub.r. wspólnie ze sponsorującym reprezentację Alior Bankiem) oraz strona UEFA.com.
Podobny profil jak Fangol.pl ma Magiafutbolu.pl - obie strony są oparte na mechanizmie znanym z Demotywatorów czy Kwejka: zamieszczają zabawne grafiki i klipy dodawane i oceniane przez internautów. Z kolei branżę prasową reprezentuje na liście serwis tygodnika „Piłka Nożna”.
W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron z nielegalnie udostępnianymi transmisjami i skrótami meczów lub linkami do nich, także dlatego że chociaż dominuje na nich futbol, to znajdują się też treści dotyczące innych dyscyplin.
TOP15 serwisów piłkarskich w marcu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
ekstraklasa.tv | 672 249 | 5 141 324 | 979 349 | 00:19:04 | 3,10% |
futbolowo.pl | 432 838 | 12 340 630 | 1 069 118 | 00:25:49 | 2,00% |
90minut.pl | 421 356 | 26 754 888 | 5 828 575 | 00:42:29 | 1,95% |
ekstraklasa.net | 268 264 | 9 924 707 | 4 338 287 | 00:17:54 | 1,24% |
laczynaspilka.pl | 197 499 | - | - | - | 0,91% |
fangol.pl | 178 485 | 9 163 090 | 2 784 429 | 01:03:30 | 0,82% |
weszlo.com | 153 321 | 8 970 248 | 1 900 335 | 01:11:47 | 0,71% |
realmadryt.pl | 136 144 | 10 495 542 | 2 644 184 | 01:27:08 | 0,63% |
pzpn.pl | 134 072 | - | - | - | 0,62% |
uefa.com | 134 031 | - | - | - | 0,62% |
magiafutbolu.pl | 133 851 | - | - | - | 0,62% |
legia.com | 127 035 | 3 741 081 | 857 337 | 00:16:43 | 0,59% |
pilkanozna.pl | 108 625 | - | - | - | 0,50% |
lechpoznan.pl | 106 592 | - | - | - | 0,49% |
fcbarca.com | 105 012 | - | - | - | 0,48% |
Ekstraklasa.tv osiągnęła bardzo duży wzrost w porównaniu z marcem ub.r., kiedy była jeszcze wydawana przez Grupę TVN. Liczba użytkowników witryny zwiększyła się o 432,8 tys. (czyli o 180,7 proc.), odsłon - o 3,68 mln (251 proc. w górę), a średni czas korzystania - o 10:45 minuty (czyli o 129 proc.).
Z kolei Futbolowo.pl zanotowało spadek: o 83,5 tys. użytkowników, 3,19 mln odsłon i 2:31 minuty na przeciętnego użytkownika (to 16,2, 20,6 i 8,9 proc. w dół). Natomiast 90minut.pl przy minimalnie mniejszej liczbie odwiedzających miało o 3,75 mln odsłon więcej (16,3 proc. w górę) i nieznacznie krótszy średni czas korzystania.
Ekstraklasa.net i Fangol.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż przed rokiem (odpowiednio o 53,5 tys. i 66,7 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 921 tys. i 291,9 tys.). Weszlo.com zyskało w skali roku 9,4 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon, a Realmadryt.pl zanotował nieznaczne spadki - o 12,3 tys. użytkowników i 98,1 tys. odsłon.
TOP15 serwisów piłkarskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | marzec 2015 | marzec 2014 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
ekstraklasa.tv | 672 249 | 5 141 324 | 00:19:04 | 239 438 | 1 464 309 | 00:08:19 |
futbolowo.pl | 432 838 | 12 340 630 | 00:25:49 | 516 382 | 15 536 580 | 00:28:20 |
90minut.pl | 421 356 | 26 754 888 | 00:42:29 | 422 142 | 23 000 817 | 00:43:11 |
ekstraklasa.net | 268 264 | 9 924 707 | 00:17:54 | 321 818 | 9 003 680 | 00:19:05 |
laczynaspilka.pl | 197 499 | - | - | - | - | - |
fangol.pl | 178 485 | 9 163 090 | 01:03:30 | 245 235 | 8 871 131 | 01:23:24 |
weszlo.com | 153 321 | 8 970 248 | 01:11:47 | 143 927 | 7 365 317 | 01:06:46 |
realmadryt.pl | 136 144 | 10 495 542 | 01:27:08 | 148 410 | 10 593 607 | 01:28:58 |
pzpn.pl | 134 072 | - | - | 114 492 | - | - |
uefa.com | 134 031 | - | - | - | - | - |
magiafutbolu.pl | 133 851 | - | - | - | - | - |
legia.com | 127 035 | 3 741 081 | 00:16:43 | 155 801 | - | - |
pilkanozna.pl | 108 625 | - | - | 174 690 | - | - |
lechpoznan.pl | 106 592 | - | - | 82 199 | - | - |
fcbarca.com | 105 012 | - | - | 137 262 | 3 728 821 | 00:34:03 |
Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa.tv, Futbolowo.pl i 90minut.pl na czele serwisów piłkarskich, najmocniej przyciągają Realmadryt.pl i Weszlo.com (TOP15)
To dlaczego zamieściliście np. weszlo.com , które ma całą sekcję ze skrótami meczów oraz serwisy takie jak fangol.pl , które mają full contentu do którego nie mają praw?
To co w rankingu robi np. weszlo.com które ma cały dział z wideo (w tym skrotami meczow) czy fangol.pl ktory bazuje m.in. na wideo?