SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ekstraklasa.tv, Futbolowo.pl i 90minut.pl na czele serwisów piłkarskich, najmocniej przyciągają Realmadryt.pl i Weszlo.com (TOP15)

Wśród serwisów internetowych poświęconych piłce nożnej najwięcej użytkowników ma Ekstraklasa.tv, najwięcej odsłon generuje 90minut.pl, a na najdłużej każdego użytkownika przyciągają Realmadryt.pl, Weszlo.com i Fangol.pl. W czołowej piętnastce są też m.in. strony PZPN-u, Legii, Lecha, Barcelony i UEFA.

Piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w naszym kraju, więc dotyczące jej treści są istotnymi częściami większości serwisów sportowych. Przy czym w statystykach Megapanelu PBI/Gemius wyniki całych witryn nie są już najczęściej rozbijane na sekcje tematyczne, więc przy serwisach sportowych nie wiadomo, jakie są statystyki działów piłkarskich. Wyjątkiem jest Sport.pl (należący do Grupy Gazeta.pl), w którym przy pomiarze Megapanelowym wyodrębniona jest m.in. sekcja Piłka - w marcu br. zanotowała 696,8 tys. użytkowników i 8,31 mln odsłon, a każdy odwiedzający korzystał z niej średnio przez 17 minut i 43 sekundy.

Zdecydowana większość serwisów stricte piłkarskich nie jest związana z czołowymi portalami, chociaż według danych z marca dwa pierwsze miejsca pod względem zasięgu zajęły strony należące do takich wydawców: Ekstraklasa.tv (wchodząca w skład Grupy Onet) i Futbolowo.pl (należące do Grupy Gazeta.pl)

Ekstraklasę.tv - na której publikowane są skróty meczów T-Mobile Ekstraklasy i magazyn podsumowujący każdą kolejkę rozgrywek - odwiedziło 672,2 tys. internautów, którzy wykonali 5,14 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 19:04 minuty. Zaznaczmy, że serwis jako jedyny z zestawienia jest promowany na dużym portalu (Onet.pl), ponadto w miesiącach przerwy w rozgrywkach T-Mobile Ekstraklasy (grudniu, styczniu, czerwcu i lipcu) notuje zdecydowanie niższą odwiedzalność. Witryna w podobnej formie będzie działać w najbliższych latach, ponieważ Grupa Onet-RASP kupiła prawa do pokazywania w internecie skrótów meczów Ekstraklasy w latach 2015-2019 (więcej o tym).

Futbolowo.pl to platforma pozwalająca klubom z niższych klas rozgrywkowych tworzyć i redagować swoje strony internetowe (działające w tej domenie i składające się na jej wyniki). W marcu miała 432,8 tys. użytkowników, 12,34 mln odsłon i 25:49 minuty średniego czasu korzystania przez internautów. Trzecim serwisem na liście należącym do dużego wydawcy jest Ekstraklasa.net (kontrolowana przez Grupę Polska Press).

Wśród pozostałych stron liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest mające profil stricte informacyjny 90minut.pl - z 421,4 tys. użytkowników i 26,75 mln odsłon w marcu br. Natomiast najdłuższy średni czas spędzany przez każdego odwiedzającego zanotowały Realmadryt.pl (godzina i 27:08 minuty), publicystyczne Weszlo.com (godzina i 11:47 minuty) i rozrywkowy Fangol.pl (godzina i 3:30 minuty). Spora część analizowanych stron nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, więc nie ma ich statystyk odsłon i czasu korzystania.

Oprócz polskiej strony Realu Madryt w rankingu znalazły się też serwisy innych klubów: Legii Warszawa (Legia.com), Lecha Poznań (Lechpoznan.pl) i FC Barcelony (Fcbarca.pl). Są też witryny organizacji futbolowych: dwie Polskiego Związku Piłki Nożnej (PZPN.pl i Laczynaspilkanozna.pl - ta druga została uruchomiona jesienią ub.r. wspólnie ze sponsorującym reprezentację Alior Bankiem) oraz strona UEFA.com.

Podobny profil jak Fangol.pl ma Magiafutbolu.pl - obie strony są oparte na mechanizmie znanym z Demotywatorów czy Kwejka: zamieszczają zabawne grafiki i klipy dodawane i oceniane przez internautów. Z kolei branżę prasową reprezentuje na liście serwis tygodnika „Piłka Nożna”.

W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron z nielegalnie udostępnianymi transmisjami i skrótami meczów lub linkami do nich, także dlatego że chociaż dominuje na nich futbol, to znajdują się też treści dotyczące innych dyscyplin.

TOP15 serwisów piłkarskich w marcu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

ekstraklasa.tv

672 249

5 141 324

979 349

00:19:04

3,10%

futbolowo.pl

432 838

12 340 630

1 069 118

00:25:49

2,00%

90minut.pl

421 356

26 754 888

5 828 575

00:42:29

1,95%

ekstraklasa.net

268 264

9 924 707

4 338 287

00:17:54

1,24%

laczynaspilka.pl

197 499

-

-

-

0,91%

fangol.pl

178 485

9 163 090

2 784 429

01:03:30

0,82%

weszlo.com

153 321

8 970 248

1 900 335

01:11:47

0,71%

realmadryt.pl

136 144

10 495 542

2 644 184

01:27:08

0,63%

pzpn.pl

134 072

-

-

-

0,62%

uefa.com

134 031

-

-

-

0,62%

magiafutbolu.pl

133 851

-

-

-

0,62%

legia.com

127 035

3 741 081

857 337

00:16:43

0,59%

pilkanozna.pl

108 625

-

-

-

0,50%

lechpoznan.pl

106 592

-

-

-

0,49%

fcbarca.com

105 012

-

-

-

0,48%


Ekstraklasa.tv osiągnęła bardzo duży wzrost w porównaniu z marcem ub.r., kiedy była jeszcze wydawana przez Grupę TVN. Liczba użytkowników witryny zwiększyła się o 432,8 tys. (czyli o 180,7 proc.), odsłon - o 3,68 mln (251 proc. w górę), a średni czas korzystania - o 10:45 minuty (czyli o 129 proc.).

Z kolei Futbolowo.pl zanotowało spadek: o 83,5 tys. użytkowników, 3,19 mln odsłon i 2:31 minuty na przeciętnego użytkownika (to 16,2, 20,6 i 8,9 proc. w dół). Natomiast 90minut.pl przy minimalnie mniejszej liczbie odwiedzających miało o 3,75 mln odsłon więcej (16,3 proc. w górę) i nieznacznie krótszy średni czas korzystania.

Ekstraklasa.net i Fangol.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż przed rokiem (odpowiednio o 53,5 tys. i 66,7 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 921 tys. i 291,9 tys.). Weszlo.com zyskało w skali roku 9,4 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon, a Realmadryt.pl zanotował nieznaczne spadki - o 12,3 tys. użytkowników i 98,1 tys. odsłon.

TOP15 serwisów piłkarskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

marzec 2015

marzec 2014

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

ekstraklasa.tv

672 249

5 141 324

00:19:04

239 438

1 464 309

00:08:19

futbolowo.pl

432 838

12 340 630

00:25:49

516 382

15 536 580

00:28:20

90minut.pl

421 356

26 754 888

00:42:29

422 142

23 000 817

00:43:11

ekstraklasa.net

268 264

9 924 707

00:17:54

321 818

9 003 680

00:19:05

laczynaspilka.pl

197 499

-

-

-

-

-

fangol.pl

178 485

9 163 090

01:03:30

245 235

8 871 131

01:23:24

weszlo.com

153 321

8 970 248

01:11:47

143 927

7 365 317

01:06:46

realmadryt.pl

136 144

10 495 542

01:27:08

148 410

10 593 607

01:28:58

pzpn.pl

134 072

-

-

114 492

-

-

uefa.com

134 031

-

-

-

-

-

magiafutbolu.pl

133 851

-

-

-

-

-

legia.com

127 035

3 741 081

00:16:43

155 801

-

-

pilkanozna.pl

108 625

-

-

174 690

-

-

lechpoznan.pl

106 592

-

-

82 199

-

-

fcbarca.com

105 012

-

-

137 262

3 728 821

00:34:03

Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa.tv, Futbolowo.pl i 90minut.pl na czele serwisów piłkarskich, najmocniej przyciągają Realmadryt.pl i Weszlo.com (TOP15)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Realista
w newsie chyba nastąpiła pomyłka adresu, chodziło raczej o realmadryt.net tam rzeczywiście dzieje się 100% polskiego życia wokół społeczności Realu Madryt. .pl wyglada jak z 2000 roku :)
odpowiedź
User
Mareczek
"W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron z nielegalnie udostępnianymi transmisjami i skrótami meczów lub linkami do nich, także dlatego że chociaż dominuje na nich futbol, to znajdują się też treści dotyczące innych dyscyplin."

To dlaczego zamieściliście np. weszlo.com , które ma całą sekcję ze skrótami meczów oraz serwisy takie jak fangol.pl , które mają full contentu do którego nie mają praw?
odpowiedź
User
Mareczek
"W zestawieniu nie uwzględniliśmy stron z nielegalnie udostępnianymi transmisjami i skrótami meczów lub linkami do nich, także dlatego że chociaż dominuje na nich futbol, to znajdują się też treści dotyczące innych dyscyplin."

To co w rankingu robi np. weszlo.com które ma cały dział z wideo (w tym skrotami meczow) czy fangol.pl ktory bazuje m.in. na wideo?
odpowiedź