Empik promuje się nowym hasłem „Wszystko w temacie"
Empik startuje z nową platformą komunikacji i claimem marki „Wszystko w temacie", autorstwa agencji Plej.
Punktem wyjścia do prac nad nową platformą była strategia marki oraz wnioski z badań konsumenckich. Wyzwanie opisano w pytaniu "Jak zachować kulturalny pierwiastek marki a jednocześnie adekwatnie odpowiedzieć na różnorodność ofertową Empiku i stale poszerzane portfolio produktowe?" Realizacją zajęła się agencja Plej, wyłoniona w toku przetargu.
- Platforma kreatywna „Wszystko w temacie” stworzona przez Plej stawia na egalitaryzm, demokratyczność, bo przecież Empik jest wielowymiarowy i różnorodny. To nie tylko salony tradycyjnie kojarzone z książkami, muzyką czy grami, ale i sklep online – ogromny marketplace, który oferuje 3,5 mln produktów z 20 kategorii, np. Dom i Ogród, Sport, Elektronika czy Zdrowie i Uroda oraz Delikatesy. Mamy coś i dla fanów kultury popularnej, i kultury alternatywnej, i dla tych, co szukają żywych kultur drożdży. „Wszystko w temacie” uwypukla i podkreśla, że jesteśmy przestrzenią nowoczesną i otwartą, dla każdego i dla wszystkich: nikogo nie pomijamy - mówi Artur Malinowski, chief marketing officer Empiku.
Empik i "Wszystko w temacie"
Hasło „Wszystko w temacie” jest od teraz integralną częścią wszystkich kolejnych kampanii Empiku i będzie stanowić punkt wyjścia do opowiadania o ofercie, promocjach, okazjach w ramach sezonów handlowych czy wydarzeń wizerunkowych - np. "Wszystko w temacie kultury jazdy", "Wszystko w temacie pasji i pracy".
Nowa kampania wizerunkowa wystartowała 1 sierpnia i w drugiej połowie miesiąca płynnie przejdzie w komunikację sezonu Back To School. Obejmuje: telewizję, platformy digital, citylighty oraz social media. Ponadto kreacje Wszystko w temacie powrotu do szkoły prezentowane są na nośnikach w ponad 300 salonach Empik - m.in. na banerach w witrynach, nakładkach na bramki i tabliczkach regałowych a także na stronie Empik.com i w aplikacji mobilnej Empik.
Opiekę kreatywną i strategiczną nad kampanią sprawuje agencja kreatywna Plej, za produkcję spotu wizerunkowego odpowiada dom produkcyjny Neverest Poland, a za postprodukcję – studio Kluski Lane. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Denstu.
Empik zapowiada również odświeżenie języka wizualnego marki – trwają prace nad nowym brandbookiem, za które odpowiada agencja Follow.
Przychody zewnętrzne pionu detalicznego Grupy Empik w 2021 roku zwiększyły się z 1,57 do 1,85 mld zł, a zysk EBITDA - z 97,39 do 176,91mln zł. Firma podała, że w ub.r. już 48 proc. wartości sprzedanych produktów i usług (wskaźnik GMV) zrealizowała przez internet. Silnikiem napędowym e-commerce jest dla niej działająca od trzech lat usługa subskrypcyjna Empik Premium obejmująca przede wszystkim darmową dostawę zakupów ze sklepu internetowego Empiku.
Dołącz do dyskusji: Empik promuje się nowym hasłem „Wszystko w temacie"