Eska liderem sieci radiowych. Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM
Liderem słuchalności wśród sieci radiowych w IV kwartale ub.r. była Eska, a największy wzrost zanotowało Radio Plus. Nadające od lipca Radio ZET Gold osiągnęło nieco wyższy wynik od Planety FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W IV kwartale ub.r. udział sieci radiowej Eska wyniósł 6,8 proc., czyli 1,2 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,6 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc.
>>> Rynek sieci radiowych w 2013 r.: Eska liderem, Radio Plus o 289 proc. do góry
Trzecie było Radio Plus, które awansowało z miejsca siódmego. Udział tej rozgłośni w skali roku poszedł do góry aż o 3,8 pkt. proc. (499 proc.) do 4,5 proc. To efekt tego, że od kwietnia ub.r. zmieniono format muzyczny tej stacji z soft AC na disco, wprowadzając też disco polo.. Jednak już w grudniu Radio Plus zaczęło odchodzić od grania tej muzyki i wracać do łagodnych przebojów.
Szóstą lokatę zajęła grająca muzykę w formacie oldies sieć Radio ZET Gold, która powstała w lipcu ub.r. w miejsce młodzieżowej Planety FM (więcej na ten temat). Jej udział w ostatnim kwartale ub.r. wyniósł 1,1 proc., podczas gdy rok wcześniej Planeta FM miała 0,9 proc. udziału.
- Po wynikach ZET Gold widać, że obrana przez nas strategia parasolowa przynosi oczekiwane wyniki. Przede wszystkim po zmianie struktury słuchaczy. W grupie celowej 35+ zanotowaliśmy blisko trzykrotny wzrost udziału w porównaniu do Planety FM. Powoli, ale systematycznie rośnie również udział ZET Gold w czasie słuchania w grupie 15+. Z pewnością jednak 1,1 proc. udziału nie wyczerpuje potencjału naszej stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu.
Trzeba też dodać, że Radio ZET Gold pod koniec września ub.r. wystartowało z pierwszą kampanią reklamową. Objęła ona telewizję, prasę, Internet, kina i outdoor (dowiedz się więcej).
Udział w rynku % | październik 2011 : grudzień 2011 | październik 2012 : grudzień 2012 | październik 2013 : grudzień 2013 |
Radio ESKA | 7,5% | 8,0% | 6,8% |
Audytorium 17 | 5,2% | 5,7% | 5,6% |
Radio Plus | 0,9% | 0,7% | 4,5% |
Złote Przeboje | 3,0% | 4,0% | 3,7% |
RMF MAXXX | 3,2% | 3,4% | 3,2% |
Radio ZET Gold | 0,9% | 0,9% | 1,1% |
Radio Wawa | 0,7% | 1,1% | 0,9% |
Antyradio | 0,5% | 0,6% | 0,5% |
Radio Roxy | 0,2% | 0,3% | 0,2% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w rynku % | październik 2012 : grudzień | styczeń 2013 : marzec | kwiecień 2013 : czerwiec | lipiec 2013 : wrzesień | październik 2013 : grudzień |
Radio ESKA | 8,0% | 8,7% | 8,0% | 7,7% | 6,8% |
Audytorium 17 | 5,7% | 5,9% | 5,0% | 5,5% | 5,6% |
Radio Plus | 0,7% | 0,9% | 2,4% | 4,9% | 4,5% |
Złote Przeboje | 4,0% | 3,5% | 3,4% | 3,7% | 3,7% |
RMF MAXXX | 3,4% | 3,4% | 3,3% | 2,8% | 3,2% |
Radio ZET Gold | 0,9% | 0,8% | 0,9% | 0,9% | 1,1% |
Radio Wawa | 1,1% | 0,8% | 0,9% | 1,0% | 0,9% |
Antyradio | 0,6% | 0,7% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Radio Roxy | 0,3% | 0,3% | 0,4% | 0,3% | 0,2% |
N= | 21 048 | 21 053 | 21 035 | 21 037 | 21 069 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Eska liderem sieci radiowych. Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM
To dowodzi tylko że głupich jest jednak więcej niż myślących. Smutne to...