Europejscy sprzedawcy detaliczni chcą wprowadzać technologiecyfrowe
Większość sprzedawców detalicznych jest świadoma zwiększania się wprzyszłości znaczenia technologii cyfrowych i planuje wprowadzać jedo swoich usług - wynika z raportu przeprowadzonego w siedmiueuropejskich krajach na zlecenie Visa Europe. Detaliści chcązarówno prowadzić sprzedaż w internecie, jak i instalować w swoichsklepach nowoczesne urządzenia.
Według szacunków udział handlu on-line w całości sprzedażyzbliży się w latach 2012-2015 do 20%. Jednak tylko nieco ponadjedna czwarta detalistów (28,7%) oczekuje spadku liczby sklepów,natomiast aż 70% przewiduje wprowadzenie nowych formuł sprzedaży iwięcej informacji o produktach.
I tak więcej niż dwie trzecie (70%) handlowców - najczęściej zWielkiej Brytanii i Holandii - myśli o dodaniu nowych formsprzedaży, takich jak połączenie internetowego serwisuinformacyjnego z zasadą odbioru towarów na miejscu. Wynika to zszacunków mówiących, że w latach 2012-15 ponad 71% konsumentówpoprzedzać będzie zakupy "rozpoznaniem produktów" w Internecie. Aponieważ prawie 60% detalistów uważa, że funkcje handlowe witryninternetowych będą przeważać nad funkcjami informacyjnym, należysię spodziewać, że większość z nich rozpocznie prędzej czy późniejsprzedaż wysyłkową. Zresztą niemal 60% badanych wyraża opinię, że wprzyszłości kanały sprzedaży internetowej i tradycyjnej upodobniąsię do siebie, a tylko 23% oczekuje diametralnych różnic iodmiennych funkcji tych form handlu.
Sprzedawcy detaliczni planują również w najbliższych latach2012-2015 wprowadzenie w swoich sklepach nowoczesnych urządzeńtechnologicznych. I tak 48% detalistów, najczęściej w Szwecji(52,7%) i w Niemczech (52,6%) sądzi, że do tego zainstalujeelektroniczne urządzenia do obsługi klientów, takie jak kioskielektroniczne lub interaktywne komputery, natomiast 34% przewidujewprowadzenie usprawniających zarządzanie zapasami "inteligentnychmetek" (które w dalszej przyszłości wykorzystywane będą wpromocjach konsumenckich).
Z kolei 48% firm handlowych, głównie w Wielkiej Brytanii (53%) iHolandii (50%) ocenia płatności elektroniczne jako "ważne" lub"bardzo ważne" dla procesów automatyzacji obsługi klienta. Dlategodetaliści - zwłaszcza w Wielkiej Brytanii - sygnalizują wysokistopień gotowości do wprowadzenia takich rozwiązań, jak zbliżeniowekarty płatnicze, wielofunkcyjne karty mogące służyć jako kartydebetowe, kredytowe lub przedpłacone, minikarty - breloczki, czyteż płatności z użyciem telefonii komórkowej. Natomiast ponad 50%firm handlowych oczekuje zastosowania nowych rozwiązańtechnologicznych umożliwiających indywidualne adresowanie promocjikonsumenckich z wykorzystaniem poczty elektronicznej i telefoniikomórkowej - w oparciu o informacje uzyskane m.in. dzięki programomi kartom lojalnościowym.
Sondaż "Sklep przyszłości 2012-2015" został przeprowadzony nazlecenie Visa Europe przez ośrodek badawczy Centre for RetailResearch z Nottingham w lutym i marcu br. wśród 300 średnich imałych przedsiębiorstw handlu detalicznego w siedmiu krajacheuropejskich: Francji, Holandii, Niemczech, Norwegii, Szwecji,Wielkiej Brytanii i Włoszech.
Dołącz do dyskusji: Europejscy sprzedawcy detaliczni chcą wprowadzać technologiecyfrowe